Pařížanům došla trpělivost s bezohlednými koloběžkáři. Půjčovny dostaly zákaz
Sdílené elektrické koloběžky musí do konce srpna zmizet z ulic francouzské metropole v souladu s nařízením vedení města. Jejich majitelé tak začali s přesunem 15 tisíc vozítek do jiných měst, kde tuto službu nadále provozují. Pařížské koloběžky budou nově sloužit v jiných francouzských městech nebo například v Kodani, Londýně či Tel Avivu, napsal deník Le Figaro.
V Paříži službu nabízejí tři společnosti: Dott, Lime a Tier Mobility. Firma Lime uvedla, že koloběžky stáhne do svého překladiště na předměstí Paříže a poté je pošle do Lille na severu Francie, do Kodaně, Londýna nebo do Německa. V Paříži chce Lime dál nabízet „svobodnou přepravu" a v metropoli zřídí flotilu 10 tisíc sdílených kol, uvedl ředitel Lime pro Francii Hadi Karam.
Francouzi holdují cyklistické elektromobilitě. Čtvrtina všech kol, která se loni v zemi prodala, byla s elektrický pohonem. Zatímco prodej elektrokol ve Francii rapidně stoupá - loni o 12 procent, prodej klasických bicyklů zhruba stejným tempem klesá. Aktuální čísla představila organizace Union Sport & Cycle, která sdružuje aktéry sektoru ve Francii, informovala agentura AFP.Každé čtvrté loni prodané kolo ve Francii byl e-bike
Enjoy
Konkurenční Dott začal stahovat z ulic svých 5000 koloběžek už v červenci rychlostí 500 kusů týdně. Postupně je čistí, v případě potřeby opravuje a dál expeduje do Bordeaux, izraelského Tel Avivu nebo do Belgie. Třetí provozovatel, Tier, využije třetinu pařížských koloběžek v obcích v okolí Paříže, dvě třetiny pošle do Berlína a do Varšavy.
O konci půjčoven rozhodlo referendum
Elektrokoloběžky byly v Paříži od roku 2018, o konci služby letos v dubnu rozhodli obyvatelé města v referendu. Proti se postavilo 90 procent hlasujících, volit ale přišlo jen osm procent oprávněných voličů. Paříž bude od září prvním evropským hlavním městem, které na svém území zcela zakáže sdílené elektrické koloběžky, dodává Le Figaro.
V Paříži se proti sdíleným koloběžkám zvedla kritika zejména kvůli množícím se nehodám, z nichž některé byly i smrtelné. Soukromé elektrické koloběžky budou moci lidé v Paříži používat i po 1. září.
Rok před letními olympijskými hrami se Paříž nachází v závěrečné fázi čištění, díky němuž se do Seiny brzy vrátí plavci i potápěči. Díky projektu za 1,4 miliardy eur (přes 33 miliard korun), bude městské plavání, které bylo po sto let zakázáno kvůli špinavé vodě, jedním z hlavních odkazů olympijských her, napsal server BBC News.Do Seiny v centru Paříže se po sto letech vrátí plavci. Mezi nimi i olympijští sportovci
Enjoy
Pařížská katedrála Notre-Dame, kterou před čtyřmi lety výrazně poničil požár, má nový dubový krov. Několikatunovou konstrukci do centra francouzské metropole dopravili po řece Seině na lodi tak velké, že kvůli tomu na několik hodin museli přerušit ostatní lodní dopravu. Podívejte se ve fotogalerii, jak celá akce probíhala, i na požár před čtyřmi lety.FOTOGALERIE: Katedrála Notre-Dame dostala nový, sedmitunový krov. Připomeňte si požár, který jej zničil
Reality