Každé čtvrté loni prodané kolo ve Francii byl e-bike
Francouzi holdují cyklistické elektromobilitě. Čtvrtina všech kol, která se loni v zemi prodala, byla s elektrický pohonem. Zatímco prodej elektrokol ve Francii rapidně stoupá - loni o 12 procent, prodej klasických bicyklů zhruba stejným tempem klesá. Aktuální čísla představila organizace Union Sport & Cycle, která sdružuje aktéry sektoru ve Francii, informovala agentura AFP.
Kola jsou ve Francii se 43 procenty podílu na trhu nejprodávanější dopravní prostředek, následují koloběžky. Zatímco zájem o kola v posledních letech také kvůli pandemii covidu-19 neustále rostl, zájem o koloběžky naopak v poslední době polevuje, uvedla v prezentaci organizace.
Ve Francii se loni prodala nová i použitá kola a příslušenství k nim za 3,6 miliardy eur. Celkem se prodalo téměř 2,6 milionu bicyklů, z toho 738 tisíc jich bylo elektrických, tedy zhruba každé čtvrté. Průměrná prodejní cena jednoho elektrokola byla loni 1965 eur.
V Evropě se v roce 2021 prodalo celkem 22 milionů kol, z toho pět milionů elektrokol, uvedla Evropská konfederace cyklistického průmyslu. Česko tehdy představovalo asi sedm procent této poptávky. V České republice představují elektrokola podle odhadů prodejců 20 až 30 procent prodejů, v Nizozemsku už je to více než polovina.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.