Noc u Baltu stojí víc než ta u Jadranu. Sezona v Polsku trvá jen tři měsíce

Nocleh na polském pobřeží Baltského moře je letos dražší než noc u Jaderského moře. S odvoláním na Polský ekonomický institut to napsala agentura PAP. U Baltu je totiž sezona kratší a počet ubytovacích míst je omezený.
Poláci mají nižší náklady na cestu a u Baltu obecně vyjde stravování levněji než u Jaderského moře, uvedla analytička institutu PIE Paula Kukolowiczová. Obecně vzato jsou ceny pobytů na polském pobřeží vyšší než v mnoha středomořských letoviscích, dodala.
„Ovšem s tou výhradou, že hodně záleží na kvalitě ubytování. Levné ubytování se v hlavní sezoně dá najít i na polském pobřeží - ale poměrně daleko od pláže a ne příliš vysoké úrovně,” poznamenala. Vysoké ceny jsou podle ní důsledkem krátké prázdninové sezony U Baltu a také toho, že oblast, v níž se zde soustřeďuje turistický ruch, není rozsáhlá.
„První faktor znamená, že roční příjem lidí nabízejících ubytovací služby je omezen asi na tři měsíce v roce, kdy mohou počítat s plnou obsazeností. Z toho vyplývá tendence nabízet vysoké ceny,” vysvětlila Kukolowiczová. Zájem Poláků o dovolenou na polském pobřeží je podle ní stále vysoký, což vede k růstu poptávky.
Češi do Chorvatska nejezdí jen na dovolenou, ale i kupovat nemovitosti. Nejlevněji se tam dá pořídit byt za 1,5 milionu korun.
Češi na Jadranu. Jezdí tam na dovolenou i kupovat nemovitosti
Money
Zájem o dovolenou v Chorvatsku každým rokem roste. Mění se ale i zvyky Čechů, kteří u Jadranu vyhledávají luxus, píše chorvatský deník Poslovni Dnevnik.
Češi už nejsou v Chorvatsku za „paštikáře“. Čím dál častěji dávají přednost luxusní dovolené
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.