Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Noc u Baltu stojí víc než ta u Jadranu. Sezona v Polsku trvá jen tři měsíce

Noc u Baltu stojí víc než ta u Jadranu. Sezona v Polsku trvá jen tři měsíce
iStock
 ČTK

Nocleh na polském pobřeží Baltského moře je letos dražší než noc u Jaderského moře. S odvoláním na Polský ekonomický institut to napsala agentura PAP. U Baltu je totiž sezona kratší a počet ubytovacích míst je omezený.

Poláci mají nižší náklady na cestu a u Baltu obecně vyjde stravování levněji než u Jaderského moře, uvedla analytička institutu PIE Paula Kukolowiczová. Obecně vzato jsou ceny pobytů na polském pobřeží vyšší než v mnoha středomořských letoviscích, dodala.

„Ovšem s tou výhradou, že hodně záleží na kvalitě ubytování. Levné ubytování se v hlavní sezoně dá najít i na polském pobřeží - ale poměrně daleko od pláže a ne příliš vysoké úrovně,” poznamenala. Vysoké ceny jsou podle ní důsledkem krátké prázdninové sezony U Baltu a také toho, že oblast, v níž se zde soustřeďuje turistický ruch, není rozsáhlá.

„První faktor znamená, že roční příjem lidí nabízejících ubytovací služby je omezen asi na tři měsíce v roce, kdy mohou počítat s plnou obsazeností. Z toho vyplývá tendence nabízet vysoké ceny,” vysvětlila Kukolowiczová. Zájem Poláků o dovolenou na polském pobřeží je podle ní stále vysoký, což vede k růstu poptávky.

Dubrovník, Jaderské moře

Češi na Jadranu. Jezdí tam na dovolenou i kupovat nemovitosti

Češi do Chorvatska nejezdí jen na dovolenou, ale i kupovat nemovitosti. Nejlevněji se tam dá pořídit byt za 1,5 milionu korun.

Přečíst článek

Dubrovník

Češi už nejsou v Chorvatsku za „paštikáře“. Čím dál častěji dávají přednost luxusní dovolené

Zájem o dovolenou v Chorvatsku každým rokem roste.  Mění se ale i zvyky Čechů, kteří u Jadranu vyhledávají luxus, píše chorvatský deník Poslovni Dnevnik.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení

Miodrag Mlačić: Češi dávno nejsou paštikáři. Patří k těm nejbohatším turistům v Chorvatsku

Přečíst článek
Stanislav Bartoška

Jak ušetřit na letenkách? Nejlevnější jsou v úterý a ve středu, říká šéf nové cestovky

Přečíst článek
Doporučujeme