AUTOTEST: Pohodlný hybrid s ekonomickým provozem. Lexus předvedl za málo peněz hodně muziky

Najít automobil s ekonomickým provozem, který by zároveň nabídl i komfort a pohodlí, nemusí být vždy snadné. Výběr na trhu je veliký a někdy se nemusí osvědčit ani zaběhlé značky. Co ale například takový Lexus a jeho hybridní model ES 300h? Jak dopadl? Na to odpoví autotest serveru newstream.cz.
Slovo hybrid obvykle spojuje s dodatkem „plug-in“, protože mnoho automobilových značek se zaměřuje na to, aby se posunuly blíže elektromobilitě právě nabídkou plug-in hybridů, které jsou jakýmsi mostem k plně elektrickým vozům.
Tomuto trendu se Lexus ES 300h brání. Tento hybridní sedan střední třídy totiž není nutno nikam zapojovat a dobíjet jej. Jde o bezzástrčkový hybridní koncept, který byl představen před lety s Toyotou Prius.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si Lexus ES 300h
Tiché, klidné a pohodlné svezení
Lexus ES 300h pohání motor o objemu 2,5 litru a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 218 koní. Na závodní okruh to stačit nebude, ale to také není účelem. Na zrychlení z 0 na 100 si počkáte téměř devět vteřin. Tady jde o tiché, klidné a pohodlné svezení. Lexus dobře pohlcuje hluk z vozovky a na to, že je posazen poměrně nízko u země, působivě zvládá i nerovnosti. A to vše navíc s nízkou spotřebou. Ta se při nájezdu dvou tisíc kilometrů po okrskách i mezinárodních dálnicích ustálila na 6,3 litru na 100 kilometrů.
Škoda Auto prodlouží výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě.
Šéf Škoda Auto Zellmer: Na konec spalovacích motorů bych nevsadil
Zprávy z firem
Uživatelsky přívětivý infotainment
Vůz je vybaven velkým 12,3palcovým dotykovým displejem. A naštěstí tu není trackpack vyskytující se v dřívějších Lexusech. Mezi dotykovou obrazovkou a palubním hlasovým asistentem Hey Lexus nabízí ES uživatelsky přívětivý infotainment.
Vizuální design systému je ve srovnání se systémy v některých konkurenčních luxusních vozech docela jednoduchý, ale ocenil jsem, že důraz byl kladen na užitek, a nejen na honosný vzhled. Při používání systému jsem měl jen velmi málo problémů. Vše působí velmi intuitivně. Ve středové konzoli byla také dobře umístěná bezdrátová nabíječka telefonu.
K dispozici jsou také bezdrátové funkce Apple CarPlay a Android Auto pro zrcadlení telefonu a audio systém s 10 reproduktory.
Díky bezpečnostnímu systému Lexus Safety System+ 2.5, který je vybaven užitečnými technologiemi, jako je předkolizní systém s detekcí chodců a cyklistů, adaptabilní tempomat, asistent pro sledování jízdního pruhu, asistent pro sledování jízdních pruhů, se posádka může cítit v bezpečí. K dispozici je také velmi užitečná a jasná zadní kamera, hlídání mrtvého úhlu.
Ocenil jsem, že model neměl nejnovější technologie jako je hlídání rychlosti a vytrvalé upozorňování na to, že rychloměr na dálnici ukazuje 132 kilometrů v hodině a měli byste tedy šlápnout na brzdu.
VerdiktLexus ES 300h se vyznačuje atraktivním exteriérem, nízkou spotřebou, elegantním interiérem a skutečně hladkou a příjemnou jízdou. I když ve srovnání s některými evropskými konkurenty postrádá celkovou sportovnost, stále se dokáže rozhýbat, když to potřebujete. Při ceně testovaného vozu 1,53 milionu korun ve výbavě business edition jde s logem Lexusu na přední masce opravdu o hodně muziky za málo peněz. |
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.