AUTOTEST: Pohodlný hybrid s ekonomickým provozem. Lexus předvedl za málo peněz hodně muziky
                            Najít automobil s ekonomickým provozem, který by zároveň nabídl i komfort a pohodlí, nemusí být vždy snadné. Výběr na trhu je veliký a někdy se nemusí osvědčit ani zaběhlé značky. Co ale například takový Lexus a jeho hybridní model ES 300h? Jak dopadl? Na to odpoví autotest serveru newstream.cz.
Slovo hybrid obvykle spojuje s dodatkem „plug-in“, protože mnoho automobilových značek se zaměřuje na to, aby se posunuly blíže elektromobilitě právě nabídkou plug-in hybridů, které jsou jakýmsi mostem k plně elektrickým vozům.
Tomuto trendu se Lexus ES 300h brání. Tento hybridní sedan střední třídy totiž není nutno nikam zapojovat a dobíjet jej. Jde o bezzástrčkový hybridní koncept, který byl představen před lety s Toyotou Prius.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si Lexus ES 300h
Tiché, klidné a pohodlné svezení
Lexus ES 300h pohání motor o objemu 2,5 litru a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 218 koní. Na závodní okruh to stačit nebude, ale to také není účelem. Na zrychlení z 0 na 100 si počkáte téměř devět vteřin. Tady jde o tiché, klidné a pohodlné svezení. Lexus dobře pohlcuje hluk z vozovky a na to, že je posazen poměrně nízko u země, působivě zvládá i nerovnosti. A to vše navíc s nízkou spotřebou. Ta se při nájezdu dvou tisíc kilometrů po okrskách i mezinárodních dálnicích ustálila na 6,3 litru na 100 kilometrů.
Škoda Auto prodlouží výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě. 
	Šéf Škoda Auto Zellmer: Na konec spalovacích motorů bych nevsadil
		Zprávy z firem
		
Uživatelsky přívětivý infotainment
Vůz je vybaven velkým 12,3palcovým dotykovým displejem. A naštěstí tu není trackpack vyskytující se v dřívějších Lexusech. Mezi dotykovou obrazovkou a palubním hlasovým asistentem Hey Lexus nabízí ES uživatelsky přívětivý infotainment.
Vizuální design systému je ve srovnání se systémy v některých konkurenčních luxusních vozech docela jednoduchý, ale ocenil jsem, že důraz byl kladen na užitek, a nejen na honosný vzhled. Při používání systému jsem měl jen velmi málo problémů. Vše působí velmi intuitivně. Ve středové konzoli byla také dobře umístěná bezdrátová nabíječka telefonu.
K dispozici jsou také bezdrátové funkce Apple CarPlay a Android Auto pro zrcadlení telefonu a audio systém s 10 reproduktory.
Díky bezpečnostnímu systému Lexus Safety System+ 2.5, který je vybaven užitečnými technologiemi, jako je předkolizní systém s detekcí chodců a cyklistů, adaptabilní tempomat, asistent pro sledování jízdního pruhu, asistent pro sledování jízdních pruhů, se posádka může cítit v bezpečí. K dispozici je také velmi užitečná a jasná zadní kamera, hlídání mrtvého úhlu.
Ocenil jsem, že model neměl nejnovější technologie jako je hlídání rychlosti a vytrvalé upozorňování na to, že rychloměr na dálnici ukazuje 132 kilometrů v hodině a měli byste tedy šlápnout na brzdu.
			VerdiktLexus ES 300h se vyznačuje atraktivním exteriérem, nízkou spotřebou, elegantním interiérem a skutečně hladkou a příjemnou jízdou. I když ve srovnání s některými evropskými konkurenty postrádá celkovou sportovnost, stále se dokáže rozhýbat, když to potřebujete. Při ceně testovaného vozu 1,53 milionu korun ve výbavě business edition jde s logem Lexusu na přední masce opravdu o hodně muziky za málo peněz.  | 
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.