Na chlebíček k Zlatému kříži chodili už před 100 lety. Teď lahůdkářství zavřelo
Lahůdkářství Zlatý kříž s více než 100letou tradicí zavřelo. Podle obchodního rejstříku je v likvidaci.
„Omlouváme se. Momentálně mimo provoz,“ píše se a webových stránkách lahůdek. „Uživatel momentálně hovory nepřijímá,“ hlásí se po zavolání na telefonní číslo. Výlohy i dveře lahůdkářství Zlatý kříž v přízemí stejnojmenného paláce v Jungmannově ulici číslo 9 jsou oblepeny plachtou bez jakéhokoliv vysvětlení. Zdá se, že jedno z trojice nejtradičnějších pražských lahůdkářství po více než 100letech, zavřelo.
Jak se změnil chlebíček za 130 let své existence?
Podle záznamu v obchodním rejstříku je společnost Zlatý kříž, která ho provozovala, v likvidaci.
Před sto lety působili v Praze tři velikáni lahůdkového byznysu: Paukert, Lippert a Zoufalý. Lahůdkářství Zlatý kříž je dědictví pana Zoufalého, který se tehdy specializoval na lahůdky francouzského typu. Kromě chlebíčků tak prodával šneky a žabí stehýnka. Od roku 1948, kdy bylo rodině znárodněno, nese jméno Zlatý kříž. Palác, v němž se lahůdky nacházely, je od roku 1931 kulturní památkou.
Kromě asi 70 druhů chlebíčků v Jungmannově ulici nabízeli například kapra v aspiku nebo řízek. Chodili tam nakupovat nejenom Češi, zhruba polovinu zákazníků tvořili cizinci.
Francouzi mají amuse bouche, Britové sendvič a Češi chlebíček. Jak se změnil za 100 let? A dá se na něm vydělat?Chlebíček je český vynález. Znají ho turisté a pochutnávají si na něm i vegani
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.