Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na chlebíček k Zlatému kříži chodili už před 100 lety. Teď lahůdkářství zavřelo

Populární lahůdkářství je v likvidaci.
Newstream/Petra Jansová
Petra Nehasilová

Lahůdkářství Zlatý kříž s více než 100letou tradicí zavřelo. Podle obchodního rejstříku je v likvidaci.

Reklama

„Omlouváme se. Momentálně mimo provoz,“ píše se a webových stránkách lahůdek. „Uživatel momentálně hovory nepřijímá,“ hlásí se po zavolání na telefonní číslo. Výlohy i dveře lahůdkářství Zlatý kříž v přízemí stejnojmenného paláce v Jungmannově ulici číslo 9 jsou oblepeny plachtou bez jakéhokoliv vysvětlení. Zdá se, že jedno z trojice nejtradičnějších pražských lahůdkářství po více než 100letech, zavřelo.

Jak se změnil chlebíček za 130 let své existence? 

Podle záznamu v obchodním rejstříku je společnost Zlatý kříž, která ho provozovala, v likvidaci.

Reklama

Před sto lety působili v Praze tři velikáni lahůdkového byznysu: Paukert, Lippert a Zoufalý. Lahůdkářství Zlatý kříž je dědictví pana Zoufalého, který se tehdy specializoval na lahůdky francouzského typu. Kromě chlebíčků tak prodával šneky a žabí stehýnka. Od roku 1948, kdy bylo rodině znárodněno, nese jméno Zlatý kříž. Palác, v němž se lahůdky nacházely, je od roku 1931 kulturní památkou.

Kromě asi 70 druhů chlebíčků v Jungmannově ulici nabízeli například kapra v aspiku nebo řízek. Chodili tam nakupovat nejenom Češi, zhruba polovinu zákazníků tvořili cizinci.

Chlebíček v karlínském bistru Jana Paukerta

Chlebíček je český vynález. Znají ho turisté a pochutnávají si na něm i vegani

Francouzi mají amuse bouche, Britové sendvič a Češi chlebíček. Jak se změnil za 100 let? A dá se na něm vydělat?

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Cizinci vystavili účet tuzemské gastronomii. Nejhorším pokrmem je chlebová polévka

Přečíst článek
Restaurace na Jurečku v Říčanech má příjemnou pivní zahrádku.

Nejkrásnější plovárnu najdete v Říčanech. Nejenom pražská smetánka ji miluje od první republiky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme