Krkonoše se chystají na letní sezónu. Rozšíří se možnosti pro cyklisty i program pro rodiny

Po úspěšné zimní sezóně se horská střediska připravují na letní provoz. Sníh v Krkonoších zmizel i z hřebenů a provozovatelé lanovek, hotelů a turistických atrakcí tak zahajují intenzivní přípravy na hlavní letní sezónu, která začíná tradičně v červnu.
Po krátké kontrolní přestávce již řada lanových drah v Krkonoších v květnu zahájila jarní provoz a od června přejdou na denní režim. Například lanovky na Sněžku, Medvědín nebo Černou horu nabídnou turistům snadný přístup na hřebeny i pro přepravu horských kol. V rámci sítě Krkonošských cyklobusů, která se také opět rozjíždí, mohou návštěvníci pohodlně kombinovat různé trasy a zažít celodenní výlet bez nutnosti vracet se po stejné cestě.

Loňský rok potvrdil dlouhodobý trend, kdy roste zájem turistů o pobyt v Krkonoších v rámci letní sezóny. Návštěvnost byla meziročně o pět procent vyšší. „Doufáme, že zvýšený zájem o naše hory bude pokračovat i v letní sezóně 2025. Platí, že nárůst počtu návštěvníků zaznamenávají hlavně ta střediska, která rozšiřují nabídku služeb a atrakcí pro letní sezónu, zejména cyklotrailů nebo bikeparků pro cyklisty a mají pestřejší škálu aktivit pro rodiny s dětmi. I letos pokračuje zavádění zvýhodněných permanentek nebo návštěvnických karet, které nabízí zpravidla i mnohem víc než jen levnější jízdy lanovkou,“ říká Libor Knot, ředitel AHS ČR.
FOTOGALERIE: Mapa republiky v Krkonoších
Více zábavy pro rodiny s dětmi
Střediska se letos v nadcházející letní sezóně zaměřují na rozšíření služeb pro rodiny s dětmi. V Harrachově se například modernizuje dětský park a přibydou nové naučné stezky. V Peci pod Sněžkou připravují programy s průvodci a interaktivní hry v přírodě. Areály investují i do zlepšení značení tras, servisních míst pro kola a kvalitnějšího občerstvení na trasách. To vše stojí provozovatele nemalé peníze a úsilí. Areály jsou však motorem horských středisek a v udržení socio-ekonomické úrovně obyvatel v okrajových regionech hrají velmi důležitou roli.

„Provozovatelé by uvítali větší podporu ve smyslu rozumnějších podmínek k podnikání a méně zdlouhavých povolovacích řízení na rozvojové stavby, ať už při zkvalitňování lanovek či vleků, nebo při stavbách akumulačních nádrží na zachycování vody pro zasněžování, které pomáhají šetrně hospodařit s vodou a významně vylepšují efektivitu přípravy sjezdových tratí. Stačí, aby odpovědná ministerstva vydala jasný signál, že rozvoj v tomto segmentu služeb je pozitivní záležitost, která přispívá k přežití horských středisek, často v malých příhraničních obcí, kde nic jiného, než cestovní ruch není,“ říká Čeněk Jílek, výkonný ředitel společnosti TMR, která v Česku spravuje střediska v Liberci a Špindlerově Mlýně.
Krkonošská střediska se letos více než kdy dříve soustředí na udržitelný cestovní ruch. Do provozu se zapojují elektrobusy, zlepšuje se třídění odpadu a spolu s Krkonošským národním parkem se rozšiřuje osvětová kampaň o ochraně přírody. Turisté budou opět informováni o zásadách pohybu v CHKO a NP, včetně omezení pro vstup mimo značené stezky.
Start sezóny a tipy na akce
Oficiální zahájení letní sezóny proběhne v polovině června v rámci několika regionálních akcí. Nejrůznější události se ale chystají již v tomto měsíci. Například 17. května proběhne akce Ukliďme Sněžku i pod Sněžkou, ve dnech 23. až 25. května se pod skokanskými můstky v Harrachově uskuteční setkání historických vozů značek Volkswagen a Porsche a v poslední květnový den zahraje ve Vysokém nad Jizerou Podkrkonošský symfonický orchestr.
Sněhové pole známé jako Mapa republiky nad Modrým dolem v Krkonoších by mohlo odtát do konce května. Po uplynulé zimě chudší na srážky a teplém jaru odtává rychleji než v minulých letech. Stále tam může být okolo 2,5 metru sněhu, řekl mluvčí Správy Krkonošského národního parku Radek Drahný. Správci parku zbytek sněhového pole zaměřovali za pomoci technologie GPS.
OBRAZEM: Mapa Česka v Krkonoších má rozlohu tenisového kurtu. Morava odtála
Enjoy
Sjezdovky upravené, servis dostačující. Asi tak by se daly popsat první nebo spíš jednodenní dojmy z lyžování v Rokytnici nad Jizerou. Tamní červená Fis sjezdovka z Lysé hory je ale opravdu srovnatelná s alpský svahy.
Alpy, nebo Krkonoše? Jeden den v Rokytnici vyjde na více než čtyři tisíce korun
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.