Dominový efekt. Lék pro diabetiky, který se stal hitem na hubnutí, přihrává byznys chirurgům
Byznysová koule zvaná Ozempic se dál nabaluje. Z léku proti cukrovce druhého typu se během necelého roku stal hit nabízející zázračné zhubnutí. Velký váhový úbytek ovšem přináší povislé rysy v obličeji i přebytky kůže na těle, a tak Ozempic či jemu podobný přípravek Wegovy přihrává nový byznys také plastickým chirurgům.
Zrovna tento týden řešila americká i evropská média, zda slavná moderátorka Oprah Winfrey na prahu sedmdesátky zázračně zhubla díky Ozempicu, léku vyráběnému dánskou firmou Novo Nordisk. Ve Spojených státech se jeho distribuce v salonech krásy, tedy mimo lékařské ordinace a lékárny, stala běžnou záležitostí. A na klinikách estetické chirurgie si díky tomu mnou ruce, že jim přibývají zákazníci. Ti, kteří vyhledávají procedury napínání pokožky poté, co zažili masivní úbytek hmotnosti. Případné obavy, že by chirurgům zázračné léky na hubnutí sebraly klientelu, dožadující se například odsávání tuku z těla, tak nejsou na místě.
„Úbytek hmotnosti je u pacientů užívajících Ozempic poměrně výrazný. Někdy 50, 70, 100 liber (tedy zhruba 23, 32, 45 kilogramů, pozn.red.) nebo více,” uvedl plastický chirurg Max Polo. „Řekl bych, že zhruba poslední rok vidíme účinky úbytku hmotnosti, které lidé zažívají při užívání těchto léků,” řekl Polo. Pacienti jsou však podle něho někdy zklamaní, že sice dosáhli své vysněné hmotnosti, ale kůže na jejich menším těle je jim velká.
Dánská společnost Novo Nordisk dále zrychluje ve svém raketovém vzestupu. V pondělí vstoupila na trh ve Velké Británii s injekcí na hubnutí Wegovy. Nárok na léčbu bude mít zatím jen omezený okruh pacientů.Lék Wegovy bude pomáhat hubnout i Britům. Zatím však jen hrstce z nich
Zprávy z firem
Doplnit, co Ozempic sebral
A tak přichází body lifting - chirurgický zákrok, který má v tomto případě odstranit přebytečnou kůži po výrazném úbytku hmotnosti, a znovu napnout podkladové tkáně. Práci odvádějí chirurgové také v pohublém a náhle zestárlém obličeji. Takže zatímco žádoucí doteď byly konturované, téměř „vysekané“ rysy, zázračný Ozempic navrací trend zaoblené tváře a s ním i dříve oblíbený facelift.
„Ve své praxi vidím spoustu lidí, kteří nepotřebovali žádnou výplň obličeje, protože měli vyšší váhu,” popisuje dermatolog z Alabamy Corey L. Hartman. Nyní ti samí pacienti začínají poptávat objemovou terapii, aby doplnili to, co jim Ozempic odebral. „Často přicházejí uprostřed procesu hubnutí. A ptají se: Jak docílím toho, aby můj obličej ladil s mým tělem?," pokračuje Goodman.
Injekce na hubnutí se mohou stát nejvýdělečnějšími léky všech dob. Trh zásadně poroste, čeká Goldman Sachs. Dosavadní žně to potvrzují.Jak vydělat na lécích na hubnutí, ať je potřebujete či ne
Trhy
Tuk z těla a zase zpátky
Kosmetické konturování zpopularizovali influenceři a celebrity na sociálních sítích v uplynulých deseti letech, na což reagovaly kosmetické značky vývojem nejrůznějších konturovacích řad, paletek a tyčinek. Nedávno došlo konturovací šílenství tak daleko, že celebrity zpopularizovaly zásah známý jako odstranění bukálního tuku. Jedná se o trvalý chirurgický zákrok, který zeštíhluje tukové polštářky na tvářích pro hranatější vzhled.
A tomu je teď konec, tuk se bude opět doplňovat a tváře zaoblovat dermálními výplněmi z kyseliny hylauronové a injekcemi, které stimulují produkci tuku, anebo se bude do obličeje přenášet z jiných částí těla prostřednictvím tukového štěpu. Tedy pokud ještě po terapii Ozempicem tuk navíc někde na těle zbývá.
Americká farmaceutická společnost Eli Lilly koupí soukromého vývojáře léků Versanis až za 1,93 miliardy dolarů (40,9 miliardy korun). Posílí tak svoji nabídku léků na obezitu. Společnost to uvedla v prohlášení.Americká farmaceutická firma Eli Lilly koupí za 1,9 miliardy dolarů Versanis
Zprávy z firem
Semišové tenisky, které se kompletně celé rozloží na kompostu, začala značka Puma testovat před dvěma lety. Na pěti stovkách německých zákazníků ozkoušela biologicky rozložitelný model Re:Suede. Nyní Puma hlásí, že dvouletý experiment se vydařil, obnošené boty se úspěšně rozpadly.Staré tenisky patří do kompostu. Puma chce svůj biologicky rozložitelný vynález vyrábět už příští rok
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?