Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Maledivy, Dubaj i New York. Češi se letos na Velikonoce rozlétnou do větších dálek. A připlatí si

Češi mají letos větší zájem o letenky na Velikonoce
iStock
 ČTK

Podle dat Kiwi.com letos letenky na Velikonoce meziročně zdražily v průměru o čtyři procenta, u dálkových letů až o 13 procent. Podle Student Agency Travel například letenky do Dubaje zdražily o 23 procent a do Athén o 28 procent.

Češi mají letos větší zájem o letenky na velikonoční svátky. Podle většiny oslovených prodejců letenek meziročně vzrostl o deset až 27 procent. Češi letos o Velikonocích letecky překonají delší vzdálenost, cestují také na delší dobu než loni. Roste například popularita Dubaje, Malediv nebo New Yorku, v Evropě Češi často volí destinace ve Španělsku nebo Británii. Často si dovolenou prodlouží i mimo svátky.

Největší meziroční nárůst prodeje letenek na velikonoční svátky, o 27 procent, zaznamenal prodejce Student Agency Travel. Portál Letuška.cz prodal o deset procent letenek více. U Kiwi.com letos cestující koupili o 22 procent letenek víc než loni.

Letos se mezi nejoblíbenější destinace Čechů dostaly i ty exotičtější. Portál Letuška.cz zaznamenal větší zájem o Dubaj, u Student Agency Travel byl o tuto destinaci dokonce největší zájem. Popularitu si u obou prodejců získaly také Maledivy nebo New York.

U Kiwi.com vedly tradiční evropské destinace, nejvíce lidí odletí do Španělska, především do Malagy. Na druhém místě byla u Kiwi.com Itálie, kam letos odletí o pětinu Čechů více než loni. Zájem o Řím klesl meziročně o třetinu, o polovinu více cestujících zaznamenala společnost u letů do Milána. Oblíbené je také Spojené království v čele tradičně s Londýnem. Francii letos podle Kiwi.com předehnalo Řecko, kam odletí o 22 procent více Čechů než loni. Zájem o Francii naopak meziročně o více než pětinu klesl.

Cestující, kteří využili portál Letuška.cz, budou nejčastěji odlétat na Velký pátek, někteří si dovolenou prodlouží a odletí už dříve. Zákazníci Kiwi.com budou odlétat stejně jako loni už ve čtvrtek, druhý nejčastější odletový den je ale středa, loni to byl pátek. Ten je letos až na třetím místě. Podle Student Agency Travel letos Češi odjedou na delší dobu než loni, a to průměrně na osm dní. Své cesty letos rezervovali dříve než loni, podle Kiwi.com téměř tři měsíce před odletem.

Roste zájem o wellness

Podle dat Kiwi.com letos letenky na Velikonoce meziročně zdražily v průměru o čtyři procenta, u dálkových letů až o 13 procent. Podle Student Agency Travel například letenky do Dubaje zdražily o 23 procent a do Athén o 28 procent. Podle dat portálu Letuška.cz ceny letenek do dálkových destinací naopak klesají.

Na letošní Velikonoce Češi kupují zejména pobytové zájezdy, tvořily 80 procent všech rezervací, vyplývá z dat Student Agency Travel, který prodává také zájezdy. Meziročně o 146 procent vzrostl zájem o wellness pobyty. Klesl naopak zájem o poznávací a lyžařské zájezdy. Mezi zájezdovými destinacemi vedou ty přímořské. Češi podle dat Student Agency Travel letos nejčastěji vyrazí do Egypta, Ománu, Spojených arabských emirátů, na Kapverdy, do Kataru, Tuniska, Turecka nebo na Mallorku.

Dálnice D7 se dočká dostavby po řadě let

Cesta na severozápad posílí o tři nové dálniční úseky. Mají být hotové do tří let

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo stavbu dálnice D7 mezi obcemi Kutrovice a Panenský Týnec na Kladensku. Úsek dlouhý asi sedm kilometrů má být hotový v červnu 2027. Cena přesáhne 1,3 miliardy korun, uvedli to ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a ředitel ŘSD Radek Mátl. Letos se tak začne stavět i třetí ze zbývajících úseků dálnice.

Přečíst článek

Americký prezident Donald Trump

Evropané nechtějí kvůli Trumpovi cestovat do USA. Cestovatelský boom naopak zažívá Kanada

Dánský turista Kennet Brask byl nadšený ze svého rybářského výletu na Floridu před dvěma lety a letos si ho plánoval zopakovat. Poté, co sledoval výbušné setkání amerického prezidenta Donalda Trumpa s ukrajinským protějškem Volodymyrem Zelenským, však tuto cestu zrušil, píše agentura Reuters.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Pražský hrad

České hotely odolávají evropské stagnaci. Varování však přichází z Německa a Francie

Přečíst článek
Doporučujeme