Zpátky do Maďarska. Mattoni obnoví výrobu Pepsi v modernizovaném závodě

Projekt si klade za cíl posílit tamní výrobu, omezit závislost na dovozu a přispět k ekologicky odpovědnému podnikání. Ročně se díky přesunu výroby ušetří asi 1,5 milionu kilometrů kamionové dopravy.
Společnost Mattoni 1873 po více než deseti letech obnoví výrobu nápojů Pepsi v Maďarsku, kterou tehdy přerušila společnost PepsiCo. Produkce pro maďarský trh se přesune do závodu v Szentkirály, který patří do skupiny firem Mattoni a do nějž Mattoni investovala v posledních letech 40 milionů eur, což je v aktuálním přepočtu asi 993 milionů korun. Projekt si klade za cíl posílit tamní výrobu, omezit závislost na dovozu a přispět k ekologicky odpovědnému podnikání. Ročně se díky přesunu výroby ušetří asi 1,5 milionu kilometrů kamionové dopravy, informovala dnes společnost Mattoni 1873 v tiskové zprávě.
Nová výrobní kapacita zahrnuje nejmodernější zařízení na přípravu sirupů a stáčecí linky odpovídající standardům kvality společností PepsiCo. Součástí jsou ale i pokročilé systémy na čištění vody, které zajistí provoz v souladu s ekologickými standardy.
Instalace linky na výrobu sycených nealkoholických nápojů, například Pepsi, Mirinda či 7up, je součástí dlouhodobější investiční strategie pro rozšíření výrobní kapacity a modernizaci závodu v Szentkirály. V roce 2023 zde byla uvedena do provozu nová vysokokapacitní linka na stáčení do PET lahví, včetně těch s podílem recyklovaného plastu (rPET). Nyní naváže další a poslední etapa plánu, v příštích měsících a letech se počítá s instalací dalších moderních stáčecích linek.
Od roku 2015, kdy společnost vstoupila na maďarský trh, vložila Mattoni 1873 do rozvoje a modernizace lokální výroby nealkoholických nápojů celkem asi 40 milionů eur (asi 993 milionů korun).
Široké portfolio
Pro Mattoni 1873, jako největšího distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě, bylo spojení s maďarskými podniky Szentkirályi Magyarország a Kékkúti nejen strategickou příležitostí. „Od počátku nás spojovala snaha o odpovědný přístup k přírodním zdrojům, důraz na regionální rozvoj a důvěra ve společnou vizi. Spojení se Szentkirályi a Kékkúti tak bylo přirozeným a logickým krokem. Dnes se tyto hodnoty promítají do konkrétních výsledků,“ říká výkonný prezident Mattoni 1873 Alessandro Pasquale.
Szentkirályi Magyarország dnes patří mezi nejvýznamnější potravinářské podniky v Maďarsku. Její portfolio zahrnuje minerální vody, ochucené nápoje, sycené limonády nebo slané pochutiny – od oblíbených domácích značek Szentkirályi, Theodora, Emese až po distribuované světové značky jako Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Schweppes, Lipton Nestle Aquarel či Lay’s a Cheetos.
Společnost je součástí skupiny Mattoni 1873, která vyrábí nápoje z portfolia PepsiCo nejen v České republice, ale i v Rakousku, Bulharsku, Slovensku, Maďarsku, Srbsku, Černé Hoře a Bosně a Hercegovině, kde je jejich výhradním výrobcem a distributorem.
Skupina Mattoni 1873 zaznamenala loni rekordní tržby 25 miliard korun, meziročně o 12 procent vyšší. Působí v osmi zemích střední Evropy a v 11 závodech zaměstnává 3650 lidí.
Patří ke králům evropského potravinářství. Skupině Mattoni vlastněné Alessandrem Pasqualem se daří růst na všech trzích, kde působí. Chystá se na další růst? „V posledních letech jsme udělali hodně akvizic, když to přirovnám k jídlu, hodně jsme hodovali. A nyní je potřeba trávit, tedy starat se o továrny, které jsme získali,“ říká majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale. Přesto další expanzi nevylučuje. Skupina se přitom možná vydá novým směrem.
Alessandro Pasquale: Nebránil bych se expanzi do západní Evropy
Leaders
Společnost Mattoni 1873 vlastněná rodinnou Pasqualových výrazně posiluje na evropském trhu. Letos plně ovládla srbskou společnost Knjaz Miloš, ta nyní otevřela novou linku ve městě Aranđelovac. Celková investice se vyšplhala na 28,5 milionu eur, tedy téměř tři čtvrtě miliardy korun. „Zde vyráběné produkty mimo jiné zamíří na trhy v Evropské unii, konkrétně do Bulharska a Maďarska,“ uvedl pro newstream.cz vlastník Mattoni 1873 Alessandro Pasquale. Slavnostního spuštění nové linky se zúčastnil i srbský prezident Aleksandar Vučić.
Mattoni posiluje na evropském trhu. V Srbsku investovala tři čtvrtě miliardy do nové linky
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.