Žádný z desítky uchazečů na post šéfa České pošty neuspěl. Podnik dočasně povede Miroslav Štěpán

Českou poštu od března dočasně povede dosavadní ředitel poštovní služby podniku Miroslav Štěpán. Dosavadní šéf pošty Roman Knap z funkce na konci února odejde.
Nového šéfa státního podniku stát hledal ve výběrovém řízení, ve kterém však žádný z deseti uchazečů neuspěl. Stálého generálního ředitele podnik vybere v novém výběrovém řízení, uvedl to ministr vnitra Vít Rakušan (STAN).
V posledních letech Česká pošta hospodaří v červených číslech. Loni snížila ztrátu o polovinu na 681 milionů korun. V předchozím roce vykázala propad 1,37 miliardy korun. Provozní výnosy vzrostly o 400 milionů na 19,55 miliardy korun. Loňské hospodaření ovlivnila pandemie koronaviru. Pošta provozuje v zemi zhruba 3200 poboček a poskytuje na základě licence od Českého telekomunikačního úřadu základní poštovní služby na celém území státu.
Státní podnik Česká pošta pořádně přidal na tempu zdražování svých služeb. Obyčejný dopis vyšel ještě v říjnu na 19 korun, od února to již bude 23 korun. Pokud by tímto tempem Česká poštu zdražovala i nadále, za rok se daná cena zvedne o přibližně 63 procent, což odpovídá čtyřnásobku celoroční průměrně inflace v roce 2022, upozorňuje hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Česká pošta zdražuje čtyřikrát rychleji, než jaká je inflace. Používá „salámovou” metodu
Názory
Evropská komise (EK) schválila státní podporu České poště. Zamýšlených 7,5 miliardy korun jí v souladu s pravidly Evropské unie náleží jako náhrada za plnění povinnosti univerzální poštovní služby v letech 2018 až 2022, sdělila EK.
Rivalové České pošty se stížností v Bruselu neuspěli. Miliardové dotace pro státní podnik jsou oprávněné
Money
Česká pošta loni snížila ztrátu o polovinu na 681 milionů korun z předchozích 1,37 miliardy korun. Loňské hospodaření státního podniku ovlivnila pandemie koronaviru. Firma přistoupila k nákladovým škrtům a propustila téměř desetinu kmenových zaměstnanců.
Česká pošta loni propustila skoro desetinu zaměstnanců a snížila ztrátu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.