Šéf Balíkovny Rampas rezignoval, v nejrušnější předvánoční sezóně
Ředitel divize Balíkovna České pošty Lukáš Rampas ve středu rezignoval na svoji funkci. Vedením Balíkovny byl dočasně pověřený ředitel divize finančních a korporátních služeb České pošty Martin Vránek. Pošta to oznámila v tiskové zprávě.
Rampas stál jako marketingový ředitel České pošty u zrodu značky Balíkovna v roce 2017. Pod jeho vedením Balíkovna pro Českou poštu udržela zhruba třetinový podíl na trhu doručovacích služeb.
„Od Martina Vránka očekávám úspěšné zvládnutí vánočního provozu, špičky v pošťácké doručovací sezoně. Jeho rolí bude také koordinace příprav na založení akciové společnosti Balíkovna, která vznikne nejpozději k začátku ledna. Aktuálně probíhá výběr členů představenstva a dozorčí rady firmy,“ uvedl generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.
Balíkovna je logistická divize České pošty zaměřená na komerční doručování balíkových zásilek. V rámci vládou schválené transformace České pošty se má v příštím roce oddělit jako samostatná akciová společnost a následně jí pošta plánuje prodat. Státní Česká pošta se zaměří na provoz pobočkové sítě a poskytování služeb, které si u ní objedná stát a další subjekty.
Balíkovna jako poskytovatel komerčních poštovních služeb by se měla od České pošty oddělit do samostatné společnosti od 1. dubna příštího roku. Nějakou dobu pak zůstane ve vlastnictví státu, aby se ukázalo, jak dokáže samostatně fungovat, uvedl generální ředitel firmy Miroslav Štěpán.Balíkovna se od České pošty oddělí příští rok v dubnu
Zprávy z firem
Ztrátová Česká pošta v uplynulém roce zavírala pobočky, propouštěla a škrtila náklady. Nyní rozdává mimořádné odměny a v září hodlá plošně zvýšit mzdy poštovních doručovatelů v průměru o deset procent. I pošťáci se dočkají, mzdy jim porostou o tisíce. I tak zůstanou hluboko pod průměrem
Zprávy z firem
Česká pošta prochází transformací, chce se dostat do černých čísel. Proto zavřela tři stovky poboček a prodává své nemovitosti. Ztráta státního podniku se loni po několika letech dostala pod miliardu a dosáhla „pouze” 700 milionů korun. Letos si chce podnik vylepšit čísla prodejem své vlajkové lodi, tedy hlavní pošty v pražské Jindřišské ulici. V aukci za ní vyžaduje minimálně 1,5 miliardy korun. Obyčejná práce: Pošta mi nedala nic dobrého, říká doručovatelka
Zprávy z firem