Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Vliv Číny v Evropě roste, ale pomaleji. Čínští investoři loni převzali firmy za 280 miliard

Čínská burza, ilustrační foto
iStock
 ČTK

Čínští investoři v loňském roce převzali 155 evropských podniků. To je o 23 více než předloni, ale o polovinu méně než v roce 2016, kdy byla akviziční aktivita čínských firem v Evropě na vrcholu. Vyplývá to ze studie, kterou dnes zveřejnila poradenská společnost EY. Na akvizice evropských firem loni čínští investoři vynaložili celkem 12,4 miliardy dolarů (zhruba 280 miliard korun).

V samotném Německu, které je největší ekonomikou v Evropě, přešlo v loňském roce do čínských rukou 35 firem za více než dvě miliardy dolarů. Předloni čínští investoři převzali 28 německých podniků.

„Čínské podniky při svých investicích v Evropě stále ještě zůstávají opatrné,“ uvedla EY.

Akviziční aktivita čínských investorů v Evropě začala polevovat už před příchodem pandemie covidu-19. Podle odborníků to odráželo negativní postoj evropských politiků i přísnější kontrolu zahraničních akvizic ze strany čínských úřadů.

Největší čínskou akvizicí v Evropě se loni stalo převzetí divize nizozemské společnosti Philips pro výrobu domácích spotřebičů čínskou finanční skupinou Hillhouse Capital Group za 4,3 miliardy dolarů (téměř 100 miliard korun).

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Evropský parlament

Lukáš Kovanda: Dotace fatálně ničí evropskou ekonomiku na rozdíl od té čínské

Přečíst článek
Doporučujeme