Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Velká fúze v Hollywoodu? Dvě z největších filmových studií jednají o spojení

Americké firmy Warner Bros Discovery a Paramount podle zdrojů jednají o spojení
iStock
 ČTK

Americké firmy Warner Bros Discovery a Paramount Global jednají o spojení, jeho konkrétní podoba ale zatím nebyla stanovena. S odkazem na zdroje o tom ve středu informovala zahraniční média, firmy samy se k tomu nevyjádřily. Pokud by se spojily, ocitla by se pod jednou střechou dvě z pěti hlavních filmových studií v Hollywoodu, uvedla BBC.

Reklama

O hodnotě případného kontraktu se zdroje nezmiňují. Tržní kapitalizace obou firem dohromady ve středu činila zhruba 38 miliard dolarů (850 miliard korun). Jednání jsou podle zdrojů v rané fázi a žádné spojení se nakonec nemusí vůbec uskutečnit, upozornila agentura Reuters.

Šéf společnosti Warner Bros Discovery David Zaslav podle zdrojů jednal s šéfem Paramount Global Bobem Bakishem o potenciálním propojení aktivit obou firem. Na jednání upozornil server Axios, který se odvolává na více zdrojů. Zaslav podle nich jednal také s šéfkou společnosti National Amusements (NAI) Shari Redstoneovou, jejíž podnik má nad firmou Paramount Global kontrolu. Schůzka mezi Zaslavem a Bakishem trvala podle zdrojů několik hodin.

Taylor Swift na koncertě své Eras Tour 2. června v Chicagu.

Osobností roku je zpěvačka Taylor Swift. Časopis Time ji označil za „zdroj světla“ v těžké době

Americká popová zpěvačka Taylor Swift se stala letošní osobností roku časopisu Time. Loni se na obálce magazínu tímto titulem pyšnil Volodymyr Zelenskyj. O rok dříve Elon Musk.

Přečíst článek

Do portfolia Warner Bros Discovery patří vedle slavného filmového studia Warner Bros také filmové kanály HBO, Animal Planet či zpravodajská televize CNN, zatímco v portfoliu Paramount Global je filmové studio Paramount Pictures, hudební kanály MTV, dětské pořady Nickelodeon či zpravodajský program CBS.

Zatím není jasné, zda by společnost Warner Bros Discovery koupila firmu Paramount Global, nebo její mateřskou společnost NAI. Podle Axiosu jsou na stole obě varianty. Mediální společnost National Amusements vlastní v Paramountu 77 procent akcií třídy A, s nimiž jsou spojena hlasovací práva.

Společnost Warner Bros Discovery vznikla loni v dubnu, když se podnik WarnerMedia - do té doby součást amerického telekomunikačního giganta AT&T - spojil s firmou Discovery. Pod Warner Bros Discovery patří i streamovací služby Discovery+ a HBO Max nebo franšízy Batman a Harry Potter.

Možnost streamovat pořady znamenala, že tradiční mediální společnosti musely rychle investovat, aby mohly soutěžit se streamovacími platformami, jako je Netflix, Amazon Video či Apple TV. Warner Bros Discovery a Paramount musely výrazně snížit náklady, aby zmírnily ztráty, které z jejich streamovacích služeb dosahují už miliard dolarů. V důsledku toho se ceny jejich akcií nadále pohybují hluboko pod maximy, na kterých se ocitly v prvních dnech streamování.

Profesor Milan Knížák

Milan Knížák: Lidé chtějí žít v okovech. A v nich si hrát na individualismus

Byl prvním polistopadovým rektorem AVU, šéfoval Národní galerii a i dnes patří k nejkontroverznějším osobnostem české polistopadové společnosti. Profesor Milan Knížák přednedávnem představil svá nejnovější díla v galerii DSC. A dokázal, že jej osud člověka, společnosti i země stále zajímá. „Ve světě je hodně peněz, které chce společnost dát na své vlastní zkulturnění. Nechápe, že kultura není o penězích. Není to přímá ani nepřímá úměra,“ říká Milan Knížák v rozhovoru pro newstream.cz, v němž rekapituluje svou celoživotní dráhu a hodnotí současnou společnost.

Přečíst článek

Agentura Bloomberg ve středu rovněž uvedla, že Paramount jedná o prodeji své kabelové sítě Black Entertainment Television skupině investorů. Objevily se ale i další zprávy, podle kterých kolem společnosti Paramount krouží zájemci. Tržní hodnota Paramountu ve středu činila 10,5 miliardy dolarů, podnik má ale dlouhodobý dluh kolem 15,6 miliardy dolarů.

Americký zábavní průmysl v letošním roce ochromly stávky herců a scénáristů, souvisely většinou se mzdovými podmínkami při práci pro streamovací služby. Tyto podmínky jsou podle umělců výrazně horší, než tomu bylo u tradičních televizních produkcí.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme