Uber v Rusku dojezdil, Yandex koupil jeho podíl ve společném podniku
Americká společnost Uber končí své působení v Rusku. Ruský technologický gigant Yandex oznámil, že koupil za 702,5 milionu dolarů (zhruba 15 miliard korun) její podíl ve společném podniku pro provoz taxislužby. Yandex se tak stane jediným vlastníkem podniku s názvem Yandex.Taxi.
Yandex již v roce 2021 koupil od Uberu podíly v jejich několika společných podnicích zaměřených na doručování jídla a na technologie automatického řízení.
Spojené státy zřejmě tento týden uvalí nové sankce na asi 200 lidí a subjektů z Ruska, uvedl list The Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené s věcí. Jde o součást balíku, který připravuje administrativa prezidenta Joea Bidena a který obsahuje také další vojenskou pomoc pro Ukrajinu v hodnotě 460 milionů dolarů (10,25 miliardy korun).USA rozšíří sankční seznamy o další stovky Rusů, třeba o gubernátory
Politika
V současnosti odchody firem z Ruska vyžadují souhlas zvláštního výboru ruské vlády. Je to důsledek odlivu kapitálu a rozsáhlých hospodářských sankcí ze strany západních zemí po loňském zahájení ruského útoku na Ukrajinu.
Taxislužbu na Letišti Václava Havla Praha bude od jara příštího roku nově provozovat společnost Uber. Zvítězila v koncesním řízení, do kterého se přihlásili dva uchazeči. Uber v něm garantoval pevně stanovenou cenu jízdy předem či zajištění dopravní obslužnosti v režimu 24 hodin denně, uvedla mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková. Dosud provozují smluvní taxislužbu na letišti společnosti TAXI Praha a FIX.Zakázka roku. Uber převezme taxislužbu na pražském letišti
Zprávy z firem
Pravidla zavedená v prosinci stanoví, že prodej ruských aktiv zahraničními podniky je povolen v případě, že prodávající po nezávislém ohodnocení těchto aktiv poskytne slevu 50 procent. Společnost Yandex uvedla, že transakce potřebný souhlas získala, o žádné slevě se však nezmínila, píše Reuters.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?