Toyota a Daimler spojí síly. V Japonsku budou vyrábět nákladní auta
Japonská automobilka Toyota Motor a německý Daimler Truck Holding uzavřely předběžnou dohodu o spojení svých aktivit pro výrobu nákladních automobilů v Japonsku. Finanční podmínky transakce firmy zatím nezveřejnily.
Společnost Daimler Truck vlastní japonského výrobce nákladních vozů Mitsubishi Fuso Truck and Bus. Ten by se podle dohody měl spojit s firmou Hino Motors, která je divizí Toyoty. Předpokládá se, že s akciemi sloučeného podniku se bude obchodovat na tokijské burze, uvedla agentura Reuters.
Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787 tisíc vozů, což je dubnový rekord. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel, oznámila firma.
Čipový hladomor skončil. Toyota v dubnu vyrobila rekordní počet aut
Zprávy z firem
Šéf společnosti Daimler Truck Martin Daum na tiskové konferenci v Tokiu označil spojení aktivit za příležitost k zajištění dostatečných zdrojů pro technologický rozvoj. „Urychlujeme cestu k nulovým emisím. Je tady však jedna velká překážka, a to jsou potřebné finance,” uvedl Daum.
Většinu produkce automobilky Škoda Auto budou tvořit po roce 2025 elektromobily. Srovnatelné prodeje aut s elektrickým pohonem a vozů se spalovacími motory v Česku budou po roce 2030, řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn deníku E15.
Z linek Škody Auto budou už po roce 2025 sjíždět převážně elektromobily
Zprávy z firem
Firmy předpokládají, že konečnou dohodu podepíší v prvním čtvrtletí příštího roku a že transakci završí do konce příštího roku. „Plánovaný nový podnik bude významnou silou v jihovýchodní Asii,” prohlásil Daum. Šéf Toyoty Kodži Sató uvedl, že dohodnutá spolupráce bude vytvářet budoucnost užitkových vozidel v Japonsku.
Maďarsko umožní firmám platit daně v eurech a dolarech namísto v "domácích" forintech, aby jim tak alespoň částečně kompenzovalo dopady vysokých nákladů na dovoz ze zahraničí. Oznámil to šéf kanceláře maďarského premiéra Gergely Gulyás. Opatření by podle analytiků mohlo zvýšit devizové rezervy v době, kdy jich Maďarsko potřebuje čím dál víc.
Firmy v Maďarsku budou moci platit daně ve valutách
Politika
Společnost Daimler Truck se v roce 2021 oddělila od německého automobilového konglomerátu Daimler. Zbývající část Daimleru, která vyrábí osobní automobily, se vloni přejmenovala na Mercedes-Benz.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.