Toyota a Daimler spojí síly. V Japonsku budou vyrábět nákladní auta

Japonská automobilka Toyota Motor a německý Daimler Truck Holding uzavřely předběžnou dohodu o spojení svých aktivit pro výrobu nákladních automobilů v Japonsku. Finanční podmínky transakce firmy zatím nezveřejnily.
Společnost Daimler Truck vlastní japonského výrobce nákladních vozů Mitsubishi Fuso Truck and Bus. Ten by se podle dohody měl spojit s firmou Hino Motors, která je divizí Toyoty. Předpokládá se, že s akciemi sloučeného podniku se bude obchodovat na tokijské burze, uvedla agentura Reuters.
Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787 tisíc vozů, což je dubnový rekord. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel, oznámila firma.
Čipový hladomor skončil. Toyota v dubnu vyrobila rekordní počet aut
Zprávy z firem
Šéf společnosti Daimler Truck Martin Daum na tiskové konferenci v Tokiu označil spojení aktivit za příležitost k zajištění dostatečných zdrojů pro technologický rozvoj. „Urychlujeme cestu k nulovým emisím. Je tady však jedna velká překážka, a to jsou potřebné finance,” uvedl Daum.
Většinu produkce automobilky Škoda Auto budou tvořit po roce 2025 elektromobily. Srovnatelné prodeje aut s elektrickým pohonem a vozů se spalovacími motory v Česku budou po roce 2030, řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn deníku E15.
Z linek Škody Auto budou už po roce 2025 sjíždět převážně elektromobily
Zprávy z firem
Firmy předpokládají, že konečnou dohodu podepíší v prvním čtvrtletí příštího roku a že transakci završí do konce příštího roku. „Plánovaný nový podnik bude významnou silou v jihovýchodní Asii,” prohlásil Daum. Šéf Toyoty Kodži Sató uvedl, že dohodnutá spolupráce bude vytvářet budoucnost užitkových vozidel v Japonsku.
Maďarsko umožní firmám platit daně v eurech a dolarech namísto v "domácích" forintech, aby jim tak alespoň částečně kompenzovalo dopady vysokých nákladů na dovoz ze zahraničí. Oznámil to šéf kanceláře maďarského premiéra Gergely Gulyás. Opatření by podle analytiků mohlo zvýšit devizové rezervy v době, kdy jich Maďarsko potřebuje čím dál víc.
Firmy v Maďarsku budou moci platit daně ve valutách
Politika
Společnost Daimler Truck se v roce 2021 oddělila od německého automobilového konglomerátu Daimler. Zbývající část Daimleru, která vyrábí osobní automobily, se vloni přejmenovala na Mercedes-Benz.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.