Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tomáš Čupr se pouští do investování. Založil investiční skupinu TCF Capital

Tomáš Čupr (vlevo) spouští činnost své investiční skupiny TCF Capital
Dalibor Martínek / Newstream
Dalibor Martínek

Zakladatel rozvážkové služby Rohlik.cz Tomáš Čupr založil investiční skupinu TCF Capital. Jeho prostřednictvím chce investovat peníze zejména do sektorů, které přímo souvisí s činností Rohlíku. Tedy do firem, které dodávají Rohlíku.

Reklama

„Když jsem se díval, co dělat v oblasti investic, narazil jsme na zajímavý trend. Známé značky si jdou pro peníze na veřejné trhy. Ale pro firmy, které nejsou tak vidět, třeba v zemědělství, s kterými spolupracujeme, je těžší získat likviditu,“ říká Čupr.

Založením fondu chce dát pod jednu střechu své peníze, a zároveň peníze případných dalších investorů. Finance chce investovat v Česku a ve střední Evropě. A to zejména do segmentů, kterým se sám věnuje. Tedy do e-commerce, výroby a zpracování rychloobrátkového zboží, zejména potravin, ale také do logistiky či skladování. Velikostí se chce pohybovat mezi malými investičními fondy a velkými nadnárodními hráči. Z počátku bude investovat hlavně své finance.

Čuprův akviziční apetit

Čupr vlastní v Rohlíku 42 procent, a tento podíl je oceňován kolem 750 milionů eur. To je baterie, s kterou se chce vydat na akviziční trh. „Budeme investovat můj kapitál, ale některé fondy otevřeme menším kvalifikovaným investorům,“ uvedl Čupr.

Fond má těžit zejména ze struktury, kterou Čupr vytvořil kolem Rohlíku. Do budoucna počítá s tím, že by až dvacet procent aktiv fondu tvořily peníze kvalifikovaných investorů. Kdy se fond otevře ostatním investorům však neuvedl. Jak poznamenal, dosud se investicím věnoval bez nějakého řádu. Nově založený fond má do investic řád vnést.

Reklama

Šéfem fondu bude Peter Klekner. „Jsme nastaveni tak, abychom nejen zhodnocovali investice, ale především dobře obchodně vedli svěřené portfolio,“ uvedl.

„Dávám k dispozici své zkušenosti, znalosti a ekosystém, který jsme v rámci Rohlíku vytvořili. Přál bych si, abych díky přenositelnosti tohoto ekosystému pomohl co nejvíce firmám dosáhnout aspoň takových úspěchů, jakých dnes dosahuje Rohlík,“ uvádí Čupr.

Tomáš Čupr (v popředí), zakladatel Rohlik Group a Olin Novák,  ředitel pro mezinárodní trh

Čuprův Rohlík zvýšil obrat o třetinu. Přes miliardu dá letos na automatizaci skladů

Rohlik Group, do které patří on-line prodejce Rohlík.cz, v loňském roce meziročně zvýšil obrat o 33 procent na 574 milionů eur (zhruba 13,7 miliardy korun). Na tiskové konferenci to dnes řekli majitel Tomáš Čupr a ředitel pro mezinárodní trh Olin Novák. Hospodářský výsledek neuvedli. Podle výroční zprávy ve Sbírce listin Rohlik Group ve finančním roce, který trval od 1. května 2021 do loňského 30. dubna, skončil ve ztrátě 212 milionů korun. Obrat firmy ve stejném období dosáhl 12 miliard korun.

Přečíst článek

Za Čuprem stojí projekty, jako je Slevomat, Dáme Jídlo nebo Rohlik. Rohlik Group, která byla založena v roce 2014, je jednou z předních evropských doručovacích služeb potravin objednaných on-line. Stala se prvním českým podnikem, který dosáhl takzvaného statusu jednorožce, tedy firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů. Rohlik Group působí vedle ČR také v Maďarsku, Rakousku, Německu, Rumunsku, Španělsku a Itálii. Má kolem milionu aktivních zákazníků.

Tomáš Čupr

Rohlik Group získala od investorů miliardy korun, na burzu chce do pěti let

Rohlik Group oznámila, že získala od belgické investiční firmy Safina zhruba 5,4 miliardy korun v rámci posledního kola financování. Největším akcionářem ale zůstává zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr, který se také tentokrát účastnil financování, stejně jako stávající investor Index Ventures. Firma zároveň podle Čupra odhaduje, že na burzu by mohla vstoupit v následujících třech až pěti letech, řekl agentuře Bloomberg.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Královice

Na nemovitostech se dá vydělat i bez nákupu vlastního domu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme