Televizní a rozhlasové poplatky musí být zaplacené v nové výši. Jinak hrozí tvrdý postih

Zvýšení poplatku za rozhlas a televizi vstoupilo v platnost v květnu a dnes je první den, kdy musí být poprvé zaplaceno v nové výši. Pro Českou televizi se jedná o 150 korun měsíčně za domácnost, pro Český rozhlas 55 korun za měsíc.
Zákon nově platí i pro domácnosti, které nemají televizor, ale mají přístup k internetu. Od poplatků budou naopak osvobozeny firmy do 25 zaměstnanců. Poplatek hradí domácnost jen jeden, bez ohledu na počet členů či mobilů.
Sankce za neplacení
Česká televize může uložit pokutu až 10 000 korun. O pět tisíc korun méně může uložit pokutu Český rozhlas. Pokuty navíc mohou byt uděleny opakovaně. V případě neuhrazení může dojít k soudnímu vymáhání, včetně úroků z prodlení a nákladů řízení.
Česká televize a Český rozhlas jsou dvě posvátné krávy politiků. Mluví se o nich jako o garantu objektivních, vyvážených informací pro veřejnost. Ale zároveň do řídících orgánů, rad, cpou politici jednoho svého nominanta za druhým, aby měli pod kontrolou tok informací. Nyní se vede boj o poplatky pro tyto krávy. Protože politikům záleží na tom, jak tato dvě média budou o nich informovat.
Dalibor Martínek: Zvýšit poplatky za televizi a za rádio? Spíš je zrušit. Veřejnoprávní média ztratila smysl
Názory
Novela zákona rozšiřuje okruh poplatníků a zvyšuje poplatky, aby zajistila stabilní financování veřejnoprávních médií. Je důležité si ověřit, zda se vás nová pravidla týkají, a v případě potřeby se přihlásit k platbě, aby se předešlo těmto možným sankcím.
Kdo musí platit? |
|
|
|
Podnikatelé a firmy
Firmy s 25 a více zaměstnanci platí poplatek podle počtu zaměstnanců, například:
- 25 až 49 zaměstnanců: 5násobek poplatku
- 50 až 99 zaměstnanců: 10násobek
- 100 až 199 zaměstnanců: 20násobek
- 200 až 249 zaměstnanců: 30násobek
- 250 až 499 zaměstnanců: 70násobek
- 500 a více zaměstnanců: 100násobek
Firmy pronajímající vozidla platí rozhlasový poplatek za každý vůz.
Kdo je osvobozen
Ne každého se povinnost platit týká. Požádat o osvobození od poplatků mohou například domácnosti s nízkými příjmy, pokud jejich příjem nepřesahuje 2,15násobek životního minima. Poplatky se netýkají také osob se zdravotním postižením, a to zcela nebo prakticky nevidomích a neslyšících.
Platit nemusí také cizinci bez trvalého nebo dlouhodobého pobytu v Česku.
Pokud potřebujete pomoc s přihlášením nebo máte další otázky, navštivte oficiální stránky České televize a Českého rozhlasu.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.