Tak už i Alfa Romeo. Automobilka představila svoje první plně elektrické auto
Automobilka Alfa Romeo uvedla na trh své první plně elektrické auto. Sportovní vůz Milano, který se vyrábí v Polsku, je pojmenovaný podle města, kde byla značka roku 1910 založena. Elektromobil má baterii o kapacitě 54 kWh, díky níž v základní verzi ujede až 410 kilometrů, uvedla v prohlášení skupina Stellantis, pod níž značka Alfa Romeo spadá.
Italská média uvádí, že elektromobil stojí, bez zahrnutí státní podpory, 39 500 eur (zhruba jeden milion korun) a hybrid 29 900 eur. Vůz se zakládá na modulární platformě CMP, kterou vyvinul francouzský koncern PSA před spojením s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Vyrábí se v polském městě Tychy, které leží ve Slezském vojvodství.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si nový vůz Alfa Romeo
Značka Alfa Romeo prošla pod taktovkou skupiny Stellantis obratem a v roce 2022 zahájila obměnu své modelové řady uvedením kompaktního sportovně-užitkového vozu (SUV) Tonale. Automobilka minulý měsíc potvrdila, že do roku 2027 chce mít výhradně elektrickou modelovou řadu.
V loňském roce prodala Alfa Romeo v Evropě, tedy na svém největším trhu, přes 50 tisíc vozů. Díky modelu Tonale, který loni uvedla také jako hybrid, své prodeje meziročně zvýšila o 52 procent.
Na projektu bateriového elektromobilu Tatra Trucks spolupracuje se společností Devinn a českou pobočkou nadnárodní korporace společnosti Eaton. Technologická agentura ČR podpoří vývoj elektrického náklaďáku dotací.V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky
Zprávy z firem
Je třeba pracovat na tom, aby byli Češi lépe kvalifikovaní. Jinak podniky ztratí konkurenceschopnost, shodují se manažeři.Německo-české firmy jsou pesimistické. Bojí se slabé poptávky i válečných konfliktů
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?