Tak už i Alfa Romeo. Automobilka představila svoje první plně elektrické auto

Automobilka Alfa Romeo uvedla na trh své první plně elektrické auto. Sportovní vůz Milano, který se vyrábí v Polsku, je pojmenovaný podle města, kde byla značka roku 1910 založena. Elektromobil má baterii o kapacitě 54 kWh, díky níž v základní verzi ujede až 410 kilometrů, uvedla v prohlášení skupina Stellantis, pod níž značka Alfa Romeo spadá.
Italská média uvádí, že elektromobil stojí, bez zahrnutí státní podpory, 39 500 eur (zhruba jeden milion korun) a hybrid 29 900 eur. Vůz se zakládá na modulární platformě CMP, kterou vyvinul francouzský koncern PSA před spojením s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Vyrábí se v polském městě Tychy, které leží ve Slezském vojvodství.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si nový vůz Alfa Romeo
Značka Alfa Romeo prošla pod taktovkou skupiny Stellantis obratem a v roce 2022 zahájila obměnu své modelové řady uvedením kompaktního sportovně-užitkového vozu (SUV) Tonale. Automobilka minulý měsíc potvrdila, že do roku 2027 chce mít výhradně elektrickou modelovou řadu.
V loňském roce prodala Alfa Romeo v Evropě, tedy na svém největším trhu, přes 50 tisíc vozů. Díky modelu Tonale, který loni uvedla také jako hybrid, své prodeje meziročně zvýšila o 52 procent.
Na projektu bateriového elektromobilu Tatra Trucks spolupracuje se společností Devinn a českou pobočkou nadnárodní korporace společnosti Eaton. Technologická agentura ČR podpoří vývoj elektrického náklaďáku dotací.
V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky
Zprávy z firem
Je třeba pracovat na tom, aby byli Češi lépe kvalifikovaní. Jinak podniky ztratí konkurenceschopnost, shodují se manažeři.
Německo-české firmy jsou pesimistické. Bojí se slabé poptávky i válečných konfliktů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.