Spása pro obézní Číňany. Na tamní trh míří lék Wegovy
 
                            Dánská farmaceutická společnost Novo Nordisk spouští prodej léku na obezitu Wegovy v Číně. Firma odhaduje, že v zemi, která je druhým největším farmaceutickým trhem na světě, trpí obezitou více než 180 milionů lidí. S odkazem na mluvčího podniku o tom informuje agentura Reuters.
Novo Nordisk tak zintenzivňuje soupeření s firmou Eli Lilly, která získala povolení pro prodej svého léku na hubnutí v Číně v červenci. Zatím jej ale na čínský trh neuvedla.
Obě společnosti zvyšují své výrobní úsilí, aby využily velký zájem o léky na hubnutí. Tento trh by podle odhadů analytiků měl do začátku příštího desetiletí přesáhnout 150 miliard dolarů (3,6 bilionu korun).
Novo Nordisk získal povolení pro prodej léku Wegovy v Číně v červnu. Zpočátku se zaměří na čínské pacienty, kteří jsou ochotni platit za týdenní injekční léčbu z vlastní kapsy. Podle zpravodajského serveru Yicai (I-chaj) ale podnik hledá způsoby, jak učinit lék dostupnějším, například prostřednictvím komerčního pojištění.
Celosvětový zájem o Wegovy vyhnal akcie společnosti na rekordní hodnoty. Tržní kapitalizace Novo Nordisku činí přibližně 449 miliard dolarů.
V podzimních plískanicích je horký čaj vítaným občerstvením jak doma, tak venku v restauracích a kavárnách. V našich zeměpisných šířkách jsou nejoblíbenějšími druhy čaje černý, bylinkový, ovocný a zelený. Společné mají to, že nás vnitřně zahřejí, povzbudí trávení, hydratují a dodají specifické mikroživiny v tom konkrétním typu čaje obsažené. 
	Biohacking: Čaj aneb mnohými zapomenutá antioxidační mana
		Enjoy
		
Náročnou metu pro zvýšení investic do vědy si koncem minulého týdne na setkání hlav států a premiérů členských zemí v Budapešti určila Evropská unie. „Nový“ cíl se ovšem vyznačuje tím, že měl být už dávno splněný. 
	Dohnat a předehnat. EU opět chystá doping pro vědu a výzkum. Se skluzem 20 let
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
