Škoda se vrací do Kazachstánu. Na místním trhu chce mít do pár let pětiprocentní podíl
Automobilka Škoda Auto se od příštího roku vrátí na trh v Kazachstánu, zároveň tam začne s montáží čtyř modelů, a to Kodiaq, Kamiq, Karoq a Octavia. Při výrobě a prodeji bude spolupracovat se společností Allur Company. Do roku 2028 chce mít na trhu v zemi pětiprocentní podíl.
„Kazachstán je pro automobilku Škoda Auto atraktivní příležitostí pro další urychlení internacionalizace. Zároveň se jedná o návrat na trh se slibným potenciálem, protože automobil zde v současné době vlastní méně než pětina obyvatel,“ uvedl předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer.
Auta pro kazašský trh se budou vyrábět v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách, finální montáž zajistí závod Allur Company v Kostanaji, společnost zajistí i dodávky do místních autosalonů.
Výroba automobilky Škoda Auto v závodech v Mladé Boleslavi a v Kvasinách na Rychnovsku se po čtyřech týdnech vrátila na plnou kapacitu. Důvodem omezení byl výpadek subdodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu v srpnu zničily záplavy. Uvedená omezení se netýkala výroby plně elektrického modelu Enyaq.Škoda Auto opět jede na plný výkon. Automobilku na měsíc ochromil výpadek dodavatele
Zprávy z firem
„V příštím roce plánujeme v Kazachstánu otevřít 15 dealerství ve velkých městech, jako je Astana, Almaty, Šymkent nebo Kostanaj. Klientům nabídneme nejen nejprodávanější model Octavia, ale také celosvětově úspěšná SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq,“ uvedl člen představenstva automobilky Martin Jahn.
Cíl? Pětiprocentní podíl na trhu
V Kazachstánu, kde žije přes 19 milionů lidí, nyní připadá na 1000 obyvatel 186 motorových vozidel. Automobilka očekává, že celkový objem trhu s novými vozy v Kazachstánu v příštích pěti letech přesáhne 200 tisíc automobilů. Škoda Auto chce v letech 2024 až 2028 dosáhnout pětiprocentního podílu. V Kazachstánu už působila v letech 2005 až 2021, kdy na trh dodala přes 23 tisíc vozů.
Automobilka Škoda Auto v Berlíně ve světové premiéře představila druhou generaci svého největšího SUV Kodiaq. Začne se vyrábět v příštím roce v Kvasinách na Rychnovsku, kde do úprav výrobní linky automobilka investovala 12 milionů eur, tedy zhruba 290 milionů korun.Světová premiéra. Nový Kodiaq s hybridním pohonem budil v Berlíně zvědavost návštěvníků
Zprávy z firem
Místní partner automobilky, společnost Allur Company, je největším výrobcem automobilů v Kazachstánu. Loni dosáhl podílu na trhu ve výši přes 44 procent. Zabývá se výrobou a prodejem osobních aut, komponentů a náhradních dílů pro užitková vozidla a provozováním servisní sítě po celé zemi.
Letos v září vstoupila Škoda Auto na vietnamský trh. Ve střednědobém horizontu tam chce prodávat 30 tisíc aut ročně a po roce 2030 překročit hranici 40 tisíc vozů.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?