Světová premiéra. Nový Kodiaq s hybridním pohonem budil v Berlíně zvědavost návštěvníků
Automobilka Škoda Auto v Berlíně ve světové premiéře představila druhou generaci svého největšího SUV Kodiaq. Začne se vyrábět v příštím roce v Kvasinách na Rychnovsku, kde do úprav výrobní linky automobilka investovala 12 milionů eur, tedy zhruba 290 milionů korun.
Nový Kodiaq bude poprvé dodávaný s hybridním pohonem. I kvůli tomu musela být stávající výrobní linka upravena. Další investice směřovaly do integrace moderních technologií v oblasti manipulátorů, montáže podvozku, dopravníků a úpravy robotů pro nanášení lepidel na zasklení. Každý den má z linky sjíždět až 410 vozů Kodiaq druhé generace.
Škoda Kodiaq odhalila dynamický a emotivní vzhled. Mezi highlighty patří skulpturálně tvarovaná příď, výrazné hranaté podběhy kol, disky o průměru 17″ až 20″, robustní zadní nárazník a Matrix-LED přední světlomety druhé generace s krystalickými designovými prvky.
Prohlédněte si vůz nové generace vozu Škoda Kodiaq
Kodiaq 2024 přichází s vylepšenou úrovní bezpečnosti a technologií ve srovnání se současným modelem. Kromě nového exteriéru a interiéru dostane nový Kodiaq také řadu účinných prvků, nyní včetně plug-in hybridní varianty s elektrickým dojezdem přes 100 km.
ŽIVĚ: Přímý přenos představení nového Kodiaqu sledujte zde
Od světové premiéry modelu Kodiaq v září 2016 vyrobila Škoda ve svých závodech v České republice, na Ukrajině, v Číně, Indii a do zastavení výroby v březnu 2022 také v Rusku přes 800 tisíc vozů Kodiaq. Celkově již Škoda vyrobila přes tři miliony vozů kategorie SUV.
Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.
Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie
Zprávy z firem
Důvěra v českou ekonomiku spadla nejníže od covidu. Důvěra v průmyslu je nejnižší od roku 2009, od světové finanční krize, nebereme-li v potaz tři kritické covidové měsíce duben až červen 2020. Klesá ovšem opět i důvěra spotřebitelů. Na spotřebitele zřejmě dolehla tíseň průmyslníků, míní hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Důvěra v průmyslu je nejnižší od světové finanční krize. A to již nehrozí pandemické restrikce
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.