Škoda Auto omezuje výrobu. Chybí jí díly vyrobené na Ukrajině
Válka na Ukrajině dopadá na výrobu Škoda Auto. Kvůli kritickému nedostatku dodávky dílů od několika tamních dodavatelů musí omezit výrobu. A ruská invaze bude mít vliv i na odbyt. Ruský trh je pro ni totiž jeden z nejvýznamnějších trhů.
Nedostatek dodávky dílů od několika lokálních dodavatelů z Ukrajiny ovlivní výrovu některých typů vozů, například elektrického SUV Enyaq iV.
Od roku 2002 bylo v závodě na Ukrajině vyrobeno přibližně 190 tisíc kusů aut. Globálně jich loni Škoda Auto dodala téměř 900 tisíc, o 120 tisíc méně než v roce předchozím.
V případě uvalení sankcí proti Rusku tak lze rovněž očekávat dopad na hospodaření firmy. Ruský trh je jeden z nejvýznamnějších trhů značky Škoda ve světovém měřítku.
V jednotě je síla, uvedla ve svém vyjádření Škoda Auto. Válka na Ukrajině se osobně dotýká šesti set jejích zaměstnanců a jejich rodin a rovněž týmu Eurocar v ukrajinském závodě v Solomonovu a v centrále v Kyjevě nebo Volkswagen Group Rus.Škodovka se připojila k milionové vlně solidarity. Rodinám ukrajinských zaměstnanců nabízí zázemí
Filantropie
V roce 2021 pro ni bylo Rusko druhým největším trhem. Škoda Auto zde prodala přes 90 tisíc aut. I Ukrajina doposud představovala stabilní trh s odbytem zhruba šest tisíc vozů značky Škoda ročně.
Česká národní banka v pondělí zahájila proces odebírání licence bance Sberbank CZ. Pozbytím licence se česká Sberbank stane akciovou společností. Nebude tedy bankou. Nesmí tak už přijímat vklady, ani poskytovat jakékoli úvěry, včetně hypoték.Co teď bude s klienty Sberbank? S jejich vklady nebo hypotékami
Money
Společnost Mastrecard v prohlášení na své webu oznámila, že zablokovala v souvislosti se sankcemi uvalenými na Rusko systém vybraným finančním institucím. K obdobným krokům se chystá i Visa.Zbytečný kus plastu. Mastercard zablokovala Rusům platební karty, Visa se na to připravuje
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?