Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Šéf Mattoni povede Evropskou asociaci výrobců minerálních vod. Chce prosadit zálohový systém

Antonio Pasquale, Mattoni
Michael Tomeš / Newstream.cz
Veronika Kudrnová
vku

Šéf společnosti Mattoni 1873 Alessandro Pasquale míří do čela Evropské asociace výrobců minerálních vod (NMWE). Jako její prezident se zaměří na ochranu a propagaci kvality přírodních minerálních vod a bude usilovat o cirkularitu nápojového průmyslu.

Reklama

„Naše odvětví musí chránit cenný produkt, který dodáváme na stůl lidem v celé Evropě. Toho dosáhneme ochranou podzemních zdrojů, podporou biologické rozmanitosti a zavedením principů cirkulární ekonomiky,” uvedl ke svému jmenování Pasquale.

 Výroba pramenitých a minerálních vod má podle něj šanci stát se plně cirkulární. „Této příležitosti se musíme chopit, bez odkladu se zaměřit na zavedení účinných a efektivních řešení, a proměnit je v komplexní a funkční systém. Součástí musí být i přednostní přístup k našim recyklovaným lahvím, aby bylo možno lokálně uzavřít materiálovou smyčku,“ dodal.

Antonio Pasquale, Mattoni

Ano, budeme muset zdražit. Všichni musí zdražovat, říká šéf Mattoni Alessandro Pasquale

„To se tak ráno probudíte a zjistíte, že nemáte třetinu byznysu,“ reaguje šéf Mattoni 1873 Alessandro Pasquale na otázky o pandemii. Lídr trhu s minerálními vodami a dalším nealkem si poradil, díky čemuž má i v pandemické době skvělé výsledky. A dokonce i rozšířil své aktivity v Rakousku a na Slovensku.

Přečíst článek

Alessandro Pasquale reprezentuje již druhou generaci v čele rodinného podniku. Z jedné stáčírny minerální vod v Kyselce u Karlových Varů se firma postupně rozrostla na středoevropskou jedničku v nealkoholických nápojích. Alessandro převzal vedení společnosti od svého otce v roce 2007 a rozšířil rodinný podnik z České republiky do osmi evropských zemí, v nichž vyrábí v 11 závodech a zaměstnává na 3 200 lidí.

O udržitelnost a zavedení principů cirkularity nejen u vlastní firmy, ale v celém nápojovém průmyslu, usiluje Alessandro Pasquale dlouhodobě. V Česku před čtyřmi lety Mattoni 1873 spoluzaložila iniciativu Zálohujme.cz, která prosazuje zavedení plošného cirkulárního zálohového systému na nápojové PET lahve a plechovky.

Zálohový systém zavedlo letos v lednu například Slovensko.

Další prioritou v ČR i dalších zemích Evropy je pro Alessandra Pasquale biodiverzita. Mattoni 1873 čerstvě představila s Českým svazem ochránců přírody nový projekt Motýlí louky zaměřený na rozšíření druhové rozmanitosti v okolí jejích výrobních závodů. 

italské espresso

Biohacking: Kofein je zdravý i toxický. Zkuste „neprůstřelné“ kafe

Kofein je paradoxní látka. Jako antioxidant je zdraví prospěšná. Ovšem taky vede k závislosti a zhoršuje stres a často může být i jedovatá. Jak s ním nakládat, radí expertka přes budování životního stylu zvaného biohacking Alžběta Shejbalová.

Přečíst článek

voda

Biohacking: Jak správně pít

Má člověk opravdu pít dva litry vody denně? Nebo ne? Jakou vodu pít, kolik jí konzumovat a kdy, aby to bylo pro zdraví nejlepší, řeší další díl seriálu Biohacking.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Eva Straškrábová

Eva Straškrábová: Komunikace značky už není jen o emocích, dnes musíme více vysvětlovat racionální benefity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme