Ruský Kamaz má problém. Náklaďáky nikdo nechce. Ani se slevou

Ruský výrobce nákladních vozů Kamaz sníží výrobu a od 1. srpna zkrátí pracovní týden. Firma to zdůvodnila chováním dovozců a vysokými úrokovými sazbami. S odkazem na sdělení společnosti o tom informuje agentura Reuters. Podle ní je prodej Kamazu klíčovým ukazatelem ekonomické aktivity v Rusku, a to jak v oblasti stavebnictví, tak v obchodě.
Plány na zkrácení pracovního týdne z pěti na čtyři dny tento týden oznámil i největší ruský výrobce automobilů AvtoVAZ a rovněž automobilka Gorky Automobile Plant.
Ruské banky v červnu zvýšily čistý zisk meziměsíčně o 32,4 procenta na 392 miliard rublů (106 miliard korun). Za celé první pololetí vydělaly 1,7 bilionu rublů (459 miliard korun), což je zhruba stejně jako ve stejném období loni. S odkazem na sdělení ruské centrální banky to v pátek uvedla agentura Reuters. Zdroje agentury Bloomberg zároveň tvrdí, že ruským bankám přibývá špatných úvěrů.
Ruské banky přehazují zisky, ale uvnitř to hnije
Money
Kamaz uvedl, že má ve skladech více než 30 tisíc nákladních vozidel. Není po nich poptávka, a to ani když je firma nabízí za ceny hluboko pod tržní hodnotou.
Ruský trh s nákladními vozy nad 14 tun se v první polovině letošního roku propadl o 60 procent, uvedla firma. Příčinou je podle ní i krátkozrakost dovozců, kteří navzdory všem prognózám o poklesu trhu dovážejí enormní množství vozů. Kamaz a další producenty ale podle firmy poškozuje i ruská centrální banka, která jim kvůli vysokým úrokovým sazbám znemožňuje nakupovat na úvěr nová zařízení.
Pokud jako důkaz dopadů západních sankcí na ruskou ekonomiku nestačí fakt, že rozlohou největší země světa poprvé od bolševické revoluce nezaplatila svůj zahraniční dluh, zpráva o sociálně-ekonomické situaci Ruska nenechá už nikoho na pochybách. Ruská ekonomika se postupně hroutí, píše americký týdeník Newsweek.
Ruská ekonomika se hroutí. Navzdory tomu, co tvrdí Putin
Money
Ukrajina chce lákat vyššími mzdami dobrovolníky, co mají jít na ruskou frontu. Nemá na to ale peníze, takže se obrací s prosbou o pomoc na evropské poslance.
Zelenskyj chce, aby Evropa platila mzdy ukrajinských vojáků
Politika
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.