Rekordní zakázka. Pražská strojírna dodá do Varšavy výhybkové systémy pro vozovnu tramvají
Pražská strojírna dodá pro vznikající tramvajovou vozovnu Annopol ve Varšavě 114 výhybkových systémů za 38 milionů korun. Z hlediska počtu objednaných výhybek se jedná o rekordní zakázku společnosti, uvedl ředitel společnosti Robert Masarovič. Pražská strojírna je dceřinou firmou pražského dopravního podniku, zabývá se vývojem a výrobou kolejí a výhybek pro tramvajovou dopravu.
Zakázka zahrnuje dodávku 85 rozjezdových automatických a 29 manuálních výhybkových systémů pro depo Annopol, které vzniká ve Varšavě a je zásadní pro plánovanou stavbu asi 20 kilometrů nových tramvajových tratí v polské metropoli. Podle informací Pražské strojírny je nová vozovna jednou z největších varšavských investic za 670 milionů zlotých, tedy 3,55 miliardy korun.
„Letos dodáváme naše výrobky celkem do osmi vozoven, a to jak u nás, tak v zahraničí. Počtem výhybkových systémů je tato zakázka letos rekordní, nikdy v historii továrny nebylo objednáno tolik kusů výhybkových systémů najednou,” řekl Masarovič.
Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy. Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii
Zprávy z firem
Australský byznys
Strojírna v poslední době informovala i o dalších dodávkách do zahraničí, letos například dodala do australského Melbourne kolejové konstrukce včetně instalace pryžových bokovnic, které výrazně omezují emise hluku a též takzvané bludné proudy. Z Hannoveru firma nedávno přijala objednávku na kolejová křížení a kolejový přejezd za 19 milionů korun.
Škoda Group dosáhla dalšího významného milníku. Díky partnerství s Alstomem dodá do australského Melbourne trakční motory v hodnotě přes 300 milionů korun.Škoda Group má první objednávku z Austrálie. Stovku tramvají v Melbourne budou pohánět motory z Plzně
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?