Půlbilionový deal. Adobe kupuje firmu Figma
Figma. Pro mnohé tvůrce mobilních aplikací a webových stránek dar z nebes, pro Adobe další akviziční cíl. A ne levný. Adobe se chystá za Figmu zaplatit asi 20 miliard dolarů.
Americká softwarová společnost Adobe se dohodla, že zaplatí zhruba 20 miliard dolarů (téměř půl bilionu korun) za převzetí firmy Figma, která poskytuje nástroje ke spolupráci při navrhování mobilních aplikací a webových stránek.
Dohoda o převzetí předpokládá, že Adobe uhradí část kupní ceny hotovostí a část svými akciemi, oznámila společnost. Adobe prostřednictvím akvizice rozšíří svou nabídku platforem usnadňující hybridní styl práce, který umožňuje zaměstnancům vykonávat určitou část pracovních povinností z domova. Poptávka po takových platformách výrazně stoupla s příchodem pandemie covidu-19.
Společnost Figma vznikla v roce 2012. Mezi její zákazníky patří řada velkých technologických společností, včetně firem Google, Netflix či Twitter. Předpokládá se, že Adobe dokončí převzetí podniku v příštím roce. Transakci nicméně ještě musejí schválit akcionáři a regulační úřady, napsala agentura DPA.
Od prosincového odchodu z představenstva společnosti Disney Bob Iger několikrát investoval do firem včetně doručovací společnosti GoPuff a výrobce hraček Funko. Nyní získal podíl v australské společnosti zaměřené na webdesign a vizuální komunikaci Canva. Hodnotu investice nezveřejnil, ale cena firmy se odhaduje na 40 miliard dolarů (asi 922 miliard korun), uvedl server CNBC.
Legendární exšéf Disney Iger koupil podíl v miliardové grafické společnosti Canva. A bude jim radit
Leaders
Americká společnost Adobe koupí za 1,27 miliardy dolarů (27,7 miliardy korun) cloudovou platformu Frame.io. Ta umožňuje editorům videí a dalším účastníkům projektů pracovat ve skupinách pomocí komentářů, anotací či žádostí o schválení, píše agentura Reuters.
Programy Adobe obohatí funkce pro snazší workflow. Díky spojení s Frame.io
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.