Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Příroda dokáže dát naší pleti vše, co potřebujeme, říká letošní vítězka projektu AWE Eliška Stofferová

Cenu za nejlepší projekt získala Eliška Stofferová s českou přírodní kosmetikou
AWE
 nst
nst

Vzdělávací projekt AWE je u konce. Letošní ročník Akademie pro začínající podnikatelky – Academy for Women Entrepreneurs (AWE), který za Českou republiku pořádala nezisková organizace Business & Professional Women CR za podpory Velvyslanectví USA v ČR, absolvovalo 45 žen, které chtějí své podnikání profesionálně rozvíjet. Vítězkami se staly Eliška Stofferová a Andrea Pajgrt Bartošová s firmou Anela, která vyrábí přírodní kosmetiku. Newstream byl mediálním partnerem soutěže.

Reklama

Česká společnost Anela vznikla v roce 2018. Anela spojuje nejen jména obou zakládajících dam (ANdy a ELA), ale také jejich sny o funkční a účinné péči o pleť z darů přírody a budování smysluplné značky ohleduplné k životnímu prostředí. Od výroby po spotřebu je Anela v maximální možné míře udržitelná, ekologická a férová firma, která klade důraz na transparentnost, ruční výrobu, lokálnost a důvěru.

Zatímco Andy se v Anele stará o vyladěné složení kosmetických produktů a neustále přichází s novými nápady, jak využít blahodárných účinků přírodních darů v péči o všechny typy pleti, Eliška intenzivně pracuje na tom, jak se přírodě odvděčit a co nejméně ji zatěžovat. Anela tak od výroby až po spotřebu vytváří vlastní koloběh, který minimalizuje negativní dopady na životní prostředí.

Díky AWE se já i celý tým Anely posouváme o kus dál. - Eliška Stofferová

Jak a kdy začala Anela psát svůj příběh?

Když nás s Andy svedli dohromady naši osudoví partneři a my jsme začaly postupně sdílet své životní zkušenosti s ekzémy a touhy po přírodním řešení, chyběl už jen malý krůček k založení naší společné Anely. Ten jsme podnikly roku 2018, kdy na společné dovolené v Beskydech slovo dalo slovo a my jsme se definitivně rozhodly pomáhat v oblasti přírodní péče o pleť nejen sobě a svým blízkým, ale všem, kteří chtějí o svou pleť pečovat v souladu s přírodou. Začaly jsme studovat účinné látky v přírodních olejích a učily se, jaké kombinace jsou nejúčinnější na různé obtíže od suché pleti přes ekzémy až po správnou hydrataci, čištění pleti, péči o jizvy atd. S obrovským nadšením, naivitou a velkými plány jsme vymyslely název, založily firmu, zaregistrovaly doménu a věřily, že z naší kosmetiky budou zákaznice stejně nadšené, jako jsme my.

Kdy vás poprvé napadlo, že by vás výroba přírodní kosmetiky mohla živit?

Na začátku jsme naše produkty věnovaly k ozkoušení našim kamarádkám, které se záhy ozývaly s pozitivními reakcemi a žádostmi o další a další produkty. Věděly jsme, že jsme na dobré cestě a naše kosmetika dělá radost nejen nám, ale i našemu okolí. Hřálo nás u srdce, že naše přesvědčení o kosmetice v souladu s přírodou funguje. Že opravdu dokážeme z přírodních zdrojů vyrobit účinné krémy, které skutečně pomáhají. To jsme si samozřejmě nemohly nechat pro sebe a své nejbližší okolí, ale muselo to do světa. Naše zákaznická základna se pak velmi rychle rozrostla, což nás na jednu stranu zaskočilo, neboť výroba ve velkém vyžadovala promyšlený plán, a zároveň velmi potěšilo. Zájem a ohlasy našich zákaznic byly naší velkou motivací a obě jsme se rozhodly, že se Anele chceme věnovat naplno.

Reklama

Když mluvíte o zákaznické základně, většinou zmiňujete ženy. Jak byste stručně popsala vaši cílovou skupinu v začátcích Anely, a jak dnes?

Od začátku jsou našimi pravidelnými a věrnými odběratelkami maminky na mateřské. Zcela logicky, neboť většinu žen dovede k přírodní kosmetice právě mateřství. Maminky jsou naší stabilní a stále se rozrůstající základnou dodnes, ale okruh typických zákaznic se značně, s ohledem na rozšíření portfolia výrobků, rozšířil. Nejvíce u nás nakupují ženy ve věku 25 - 60 let. Dále mezi naše pravidelné odběratele patří také teenageři, seniorky a muži různých věkových kategorií. Anela postupně rozšiřuje portfolio výrobků a dnes dokážeme vyrobit opravdu široké spektrum přírodních kosmetických produktů pro různé typy pleti.

Stereotypy se drží, potvrzuje studie. Muži, jejichž partnerka vydělává víc, trpí komplexy

K zaběhnutému slovnímu spojení muž – živitel rodiny stále častěji přibývá také spojení žena – živitelka rodiny. Ukazuje se však, že stereotypy stále fungují a tam, kde žena přináší domů výrazně víc peněz než muž, bývá celá rodina v průměru méně spokojená.

Přečíst článek

Z vašeho povídání o budování Anely je zřejmé, že jde o srdeční záležitost. Váš slogan “vidím se srdcem” to jen potvrzuje. Co považujete za hlavní hodnotu, kterou přinášíte svým zákazníkům do života?

Vzhledem k obtížím s pletí, kterými jsme si s Andy dlouhodobě procházely ať už samy, nebo u svých dětí, považuji za největší dar nabídnout lidem v podobné situaci účinné a dlouhodobé a dlouhodobé řešení v maximálním možném souladu s přírodou. Za hlavní hodnotu, kterou našim zákazníkům přinášíme tak považuji vyřešení mnohdy dlouholetých a vleklých kožních potíží, výrazné zlepšení kvality pleti, zvýšení sebevědomí a vnitřní pohody. Ruku v ruce s řešením obtíží jde naše přesvědčení pomáhat všem, které trápí jejich kožní problémy nejen na těle, ale i na duši. Našimi produkty tak chceme lidem přinést nejen fyzickou úlevu, ale podpořit jejich lásku k sobě sama, radost ze sebe a svého konání, které se propisuje a odráží do naší pleti a celkového vzhledu. V neposlední řadě rády přinášíme radost z péče o sebe bez kompromisů. Všechny naše kroky podnikáme s ohledem na životní prostředí a environmentálně smýšlejícím lidem přinášíme jisté uspokojení z toho, že si mohou dopřát kvalitní kosmetiku a přitom nezatěžovat naši planetu.

Co vás na podnikání nejvíc baví a co je podle vás naopak nejtěžší?

Naše podnikání bereme jako poslání a přesně tak o něj pečujeme. Nejvíc zajímavá mi na celém procesu přijde ona smysluplnost. Snažíme se přinášet lidem větší radost ze života za pomoci přírody. Věříme, že aktivním přístupem k ochranně životního prostředí projevujeme úctu a poděkování přírodě za její dary a přínosy pro náš organismus.

A co mě na podnikání baví? Určitě svoboda, možnost dělat si věci po svém, ve svém vlastním tempu a stylu. Dále pak kreativita, neustálý seberozvoj, učení se novým věcem, poznávání nových lidí a jejich podnikatelských záměrů i způsobů realizace a v neposlední řadě propojování se s dalšími lokálními značkami.

Přestože nás naše práce nesmírně baví a naplňuje, naší hlavní životní rolí je mateřství, proto asi nejtěžší součástí našeho podnikání je time-management a snaha o skloubení práce a času s rodinou. Vybalancovat pracovní nasazení s rodičovstvím, alespoň nějakým časem pro sebe a spánkem je nelehký úkol.

Co vám přinesla účast v Akademii pro začínající podnikatelky AWE?

Anela je na trhu již pátým rokem a jedním z nejtěžších úkolů pro nás bylo sepsat ucelený business plán. K tomu byl zapotřebí profesionální mentoring, který mi právě AWE přineslo. Pro mě jde o bezpečný prostor k zastavení, rekapitulacím a detailnímu zamyšlení se nad tím, jak to v naší firmě momentálně funguje a co bychom mohly případně vylepšit. Určitě bych také ráda zmínila velkou vlnu inspirace, která ke mně přicházela s každým setkáním. V rámci Akademie jsem navíc měla možnost poznat úžasné lidi, navázat nová přátelství, získat nové kontakty a propojit se s podobně smýšlejícími lidmi. Nerada bych zapomněla také na praktické tipy k zefektivnění našeho podnikání a procesů ve firmě.

Máte nějaký tip pro ostatní začínající podnikatelky?

Berte svou intuici, sny a bláznivé nápady zcela vážně. Mohou být vaší konkurenční výhodou. Přílišná opatrnost vede k opatrným výsledkům.

Jaké je vaše životní heslo?

Děkuji minulosti. Prožívám tady a teď. Těším se, co mi přinese budoucnost.

Parfém, ilustrační foto

Za Den matek letos utratí Češi navíc 450 milionů. Frčí květiny, sladkosti, kosmetika či šperky

Na dnešek letos připadá Den matek. Obchodníci, včetně e-shopů, proto registrují nebo ještě očekávají zvýšené tržby. A to zejména za květiny, šperky, kosmetiku a delikatesy a sladkosti. Češi letos v souhrnu za tyto dárky utratí 450 milionů korun. O přibližně 40 milionů korun více než loni. Za vyšší výdaje může zejména rapidní inflace.

Přečíst článek

AWE před třemi lety iniciovala americká vláda. V roce 2021 se studijní programy AWE objevily ve více než 75 zemích. Business & Professional Women CR byla vybrána jako jediná organizace, která tento projekt realizuje v České republice. „Do letošního ročníku se přihlásilo celkem 100 zájemkyň o studium. Výběr 45 žen, které byly ke studiu nakonec přijaty, nebyl vůbec jednoduchý,“ uvedla Lenka Šťastná prezidentka pořádající organizace Business & Professional Women CR, a dodala: „Adeptky musejí prokázat dobrou znalost anglického jazyka, disponovat potřebnými časovými možnostmi a současně být zapálené do dalšího seberozvoje včetně potenciálu progresu svého podnikatelského záměru.“

Od března do června prošly podnikatelky, které se dostaly do nejužšího výběru, 13 workshopy v angličtině a setkávaly se s facilitátorkami. Výstupem je kompletní byznys plán se všemi náležitostmi. V závěrečné soutěži získala cenu za nejlepší projekt honorovaný částkou 50 tisíc korun Eliška Stofferová s českou přírodní kosmetikou Anela. Druhé místo obsadila Kateřina Dvořáčková s projektem Vestibul Interier a třetí místo připadlo Kamile Walkové se vzdělávací platformou MedTech Edu.

Studijní program AWE je určen začínajícím podnikatelkám nebo ženám s podnikatelským plánem. Jedná se o online vzdělávací program vyvinutý prestižní Thunderbird School of Global Management na Arizonské státní univerzitě ve spolupráci s Freeport MacMoran Foundation. Úspěšné absolventky akademie obdržely prestižní certifikát Thunderbird School of Global Management.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

30. ročník Grand Prix Architektů

Prestižní cena Grand Prix Architektů míří do finále. O skleněnou kostku se utká padesát projektů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme