Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Příběh letovické krajky nekončí. Tylex změnil majitele a obnoví výrobu

Příběh letovické krajky nekončí. Tylex změnil majitele a obnoví výrobu
Profimedia
 ČTK

Značka textilu Tylex s téměř dvousetletou tradicí nezanikne. Poté co společnost RonyTrans koupila v červenci od insolvenční správkyně vybavení továrny a ochrannou známku, podepsala i kupní smlouvu na tovární areál s městem Letovice, řekl starosta Petr Novotný (Pro Letovice). Jednatel společnosti Jiří Bednář uvedl, že Tylex pod svoji značkou v současnosti prodává a plánuje i obnovení výroby, aby tradice a značka pokračovala.

Společnost na sebe podala návrh na insolvenci loni v létě a na konci roku ukončila výrobu. Insolvenční správkyně poté prodávala majetek, přičemž nemovitosti koupilo město letos v květnu za 27 milionů korun. V pondělí zastupitelé schválili smlouvu s novým majitelem v hodnotě 49 milionů korun. I když si město menší část pozemků ponechalo, na transakci vydělalo. Novotný je rád, že areál má nového vlastníka, který dal navíc slovo, že výrobu obnoví. Zároveň se díky tomu, že město mělo několik měsíců bývalou továrnu ve svém vlastnictví, podařilo vyřešit problém vnitroareálové kanalizace a čistírny odpadních vod, což umožní rozvoj lokality podél Komenského ulice a rozvoj průmyslové zóny.

Podrobněji zatím nechtěl Bednář své plány s Tylexem komentovat a nyní se bude soustředit na to, aby podnik začal znovu fungovat. Společnost RonyTrans podniká v autodopravě a stavebnictví, provoz má v nedaleké Rudce u Kunštátu na Blanensku. „Jsme rádi, že to takto dopadlo, protože Tylex je jediný výrazný symbol Letovic,“ řekl Novotný.

Podnik proslavily krajkové textilie, vyráběla také záclony, ubrusy, tyly, konfekci a technické síťoviny. Už v dřívějších letech však zeštíhlovala výrobu a ke konci už měla zhruba 50 zaměstnanců, větší sociální otřes tedy konec výroby nezpůsobil. Nevyužívala už také celý někdejší areál, část postupně podnik rozprodával a působí zde i další firmy. Od roku 2022 je ve městě také možné navštívit muzeum s expozicí Příběh letovické krajky.

Majitel Juty Jiří Hlavatý

V Hlavatého textilce Juta se loni propouštělo. Každý desátý přišel o práci

Textilka Juta podnikatele Jiřího Hlavatého musela loni přestát řadu katastrof. Drahá ropa i energie, propad poptávky na východních trzích i jinde a také požár trutnovského závodu se podepsaly na výsledcích hospodaření. Zisk společnosti se propadl o 200 milionů na 635 milionů korun. Managment řešil situaci propouštěním. O práci přišla desetina zaměstnanců.

Přečíst článek

Čínská švadlena tráví za strojem 12 hodin denně, foto je ilustrační

Práce 12 hodin denně, 6 dní v týdnu za 20 tisíc měsíčně. To je život šiček pro čínský Shein

Zaměstnanci dodavatelských firem čínského internetového prodejce textilu Shein pracují 75 hodin týdně. A to přesto, že firma slíbila zlepšit pracovní podmínky. Píše o tom s odkazem na vyšetřování švýcarské skupiny Public Eye zpravodajský web BBC.

Přečíst článek

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme