Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Oblíbený obchod Ovečkárna v Praze na Národní končí, Babišův Hartenberg jej uzavře

Interiér pražského obchodu Ovečkárna
Ovečkárna, užito se svolením
Michal Nosek

Ovečkárna po roce a půl opouští svou pražskou vlajkovou loď, oceňovaný obchod na Národní v centru metropole. Kamenná prodejna společnosti, která je primárně e-shopem, tak zůstane jen v domácím Zlíně.

Obchod s vlněným a dalším zbožím s názvem Ovečkárna na konci února končí. Informaci o uzavření oblíbeného obchodu potvrdily serveru newstream.cz zdroje zevnitř společnosti. Firma provozující stejnojmenný e-shop nebude mít v Praze kamennou prodejnu. Uzavření obchodu přichází nedlouho poté, co e-shop od původního vlastníka převzal fond Hartenberg ze svěřenských fondů Andreje Babiše. 

"Uzavření naší kamenné prodejny v Praze bylo strategickým rozhodnutím. Ovečkárna je primárně e-shop, ale chtěli jsme otestovat i jiný prodejní model. Získali jsme cenné zkušenosti, které využijeme v budoucnu. Plánujeme se zaměřit na flexibilnější formy prodeje, například menší pop-up obchody ve větších nákupních centrech," uvedl Filip Pekárek obchodní manažer Ovečkárny. 

Přitom ještě loni v září v zářijovém kole soutěže Visa Czech Top Shop obsadila pražská Ovečkárna, kterou provozuje firma Czech Wool Company, první místo. Lidé tam chodí nakupovat vlněné zboží od přikrývek a polštářů po stylovou obuv a oděvy. Krom nabídky zákazníky lákal útulný, rustikální interiér s přírodními prvky a dřevěnými dekoracemi, který vzdává hold přírodě.   

Ovečkárna bodovala v zářijovém kole soutěže nejlepších maloobchodních prodejen

V zářijovém kole soutěže maloobchodních prodejen Visa Czech Top Shop bodovala „huňatá“ prodejna Ovečkárna na Národní ulici v Praze. Na druhém místě skončila ostravská prodejna Nike, třetí Tescoma v Mostě.

Přečíst článek

Ovečkárna je česká společnost specializující se na prodej výrobků z ovčí vlny a přírodních materiálů. Její příběh začal v roce 2009, kdy Martin Bernátek prodával vlněné papuče, deky, ponožky a vesty na trzích v okolí Zlína. V roce 2011 se firma přesunula do online prostředí a v roce 2013 otevřela první kamennou prodejnu ve Zlíně.

Rychle rostoucí startup

V následujících letech Ovečkárna zaznamenala významný růst. V roce 2018 získala 3. místo v soutěži Heureka ShopRoku a o rok později se stala jejím vítězem. V letech 2020 a 2021 byla zařazena do žebříčku 50 nejrychleji rostoucích startupů ve střední Evropě podle společnosti Deloitte.   

V roce 2021 do společnosti vstoupil investiční fond Hartenberg Andreje Babiše, který odkoupil šedesáti procentní podíl. V roce 2023 pak Hartenberg získal i zbývající podíl zakladatele Bernátka, čímž se stal jediným vlastníkem Ovečkárny. V roce převzetí utržil e-shop a dva kamenné obchody Ovečkárna celkem 326 milionů korun, meziročně šlo o devatenáctiprocentní nárůst. 

Po prodeji Ovečkárny se Martin Bernátek pustil do nového projektu s názvem Ola Ola, který se zaměřuje na produkty podporující dlouhověkost a zdravý životní styl.   

Ovečkárna pokračuje ve své expanzi na zahraniční trhy a aktuálně působí v deseti evropských zemích. Dle kampaně má dlouhodobý cíl „zabalit Evropu do ovčí vlny“

Majitel Juty Jiří Hlavatý

V Hlavatého textilce Juta se loni propouštělo. Každý desátý přišel o práci

Textilka Juta podnikatele Jiřího Hlavatého musela loni přestát řadu katastrof. Drahá ropa i energie, propad poptávky na východních trzích i jinde a také požár trutnovského závodu se podepsaly na výsledcích hospodaření. Zisk společnosti se propadl o 200 milionů na 635 milionů korun. Managment řešil situaci propouštěním. O práci přišla desetina zaměstnanců.

Přečíst článek

Šéf ANO Andrej Babiš

Babiš jede. Jeho e-shopy loni zvýšily tržby o 15 procent

E-shopy Astratex, Sportega, Ovečkárna a Unuo sdružené ve společnosti enterstore, která je odnoží fondu Hartenberg Capital spravujícího investice předsedy ANO a bývalého premiéra Andreje Babiše, loni meziročně zvýšily tržby o 15 procent na přibližně 2,3 miliardy korun. Nejrychlejší růst tržeb - asi o 17 procent na 555 milionů korun - zaznamenal internetový obchod se sportovním vybavením Sportega.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

EU

Lukáš Kovanda: EU jde v Trumpových šlépějích. Chystá cla, která tvrdě zasáhnou unijní spotřebitele

Přečíst článek
Giuseppe Panarese - viceprezident pro mezinárodní 1P (vedení přímého prodeje online tržiště) evropského online tržiště Allegro

Všichni zákazníci milují slevy. Musíte ale vědět, jak je oslovit, říká šéf Allegra

Přečíst článek
Doporučujeme