Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pilulka letos dokončila exit z Rumunska i emisi nových akcí

Společnost Pilulka zvýšila tržby téměř o polovinu.
Se svolením společnosti Pilulka
 ČTK

Lékárenská síť Pilulka v letošním prvním pololetí skončila v provozní ztrátě (EBITDA) 34,6 milionu korun. Ta jde podle výkonného ředitele sítě Petra Kasy na vrub transformaci skupiny, která se letos stáhla z rumunského trhu. Akcie Pilulky od začátku roku odepsaly 42,5 procenta ze své hodnoty.

Reklama

České farmaceutické skupině Pilulka Lékárny klesly v prvním pololetí konsolidované tržby meziročně o zhruba 200 milionů (-14 %)  na 1,1 miliardy korun. Partnerské lékárny působící pod značkou Pilulka utržily dalších 500 milionů korun. Provozní ztráta (EBITDA) skupiny byla 34,6 milionu korun. Ztráta je výrazně větší než za celý loňský rok, kdy EBITDA dosáhla 800 tisíc korun. Vyplývá to z dokumentu zveřejněného na webu firmy, která provozuje řetězec kamenných lékáren a e-shop s léky a drogerií.

Stejně jako v předchozích letech se na letošních pololetních tržbách skupiny podílel především on-line prodej v Česku, ze kterého pocházela více než polovina tržeb. Spolu se slovenským trhem tvoří ten český stále více než 90 procent tržeb skupiny. Kromě ČR a Slovenska firma působí také v Rakousku a Maďarsku.

Lékárny už nejsou pouhé apatyky, ale místa vybavená nejmodernějšími technologiemi a roboty

Už žádné apatyky. V Česku rostou lékárny budoucnosti, kterým vládnou roboti

Symbol zeleného kříže, který označuje lékárny, zná každý. Jejich provoz berou lidé za samozřejmost. V současné době se však řada z nich stala středem pozornosti. Především kvůli výkyvům v dodávkách léků. A předcházet takovým situacím se snaží například řetězec Dr. Max, který některé nedostatkové produkty připravuje ve své centrální laboratoři v pražských Řepích.

Přečíst článek

Zisk skupiny před zdaněním, odpisy a amortizací EBITDA činili v letošním prvním pololetí minus 34,6 milionu korun. Záporná EBITDA je podle firmy především důsledkem makroekonomických faktorů v kombinaci s ukončením spolupráce s významným poskytovatelem benefitních programů Benefit Management.

Vlna propouštění

„Ve druhém pololetí roku se bude Pilulka soustředit především na dokončení transformačního procesu,“ uvedl spolumajitel firmy a její výkonný ředitel Petr Kasa. Skupina letos zahájila transformaci, při které ukončila provoz v Rumunsku a optimalizovala strukturu společnosti, přičemž propustila desítky zaměstnanců. „Propouštění se týkalo celého rumunského týmu, části provozních zaměstnanců i středního a vyššího managementu společnosti v Praze a Bratislavě,“ uvádí firma v dokumentu.

Do konce letošního roku chce skupina uspořit více než deset milionů korun. „V roce 2024 očekáváme, že transformační kroky budou mít pozitivní dopad na profitabilitu již v řádu desítek milionů korun,“ uvedl finanční ředitel Tomáš Hospůdka.

Firma předpokládá, že celkové konsolidované tržby za letošní rok dosáhnou 2,2 miliardy korun a budou tedy meziročně mírně nižší. Loni Pilulka podle předběžných neauditovaných výsledků utržila přes 2,5 miliardy korun.

Pilulka je provozovatelem sítě kamenných lékáren a největší zásilkové lékárny v Česku a na Slovensku s přibližně dvěma miliony zákazníků. Většinově ji vlastní české fyzické osoby. S akciemi Pilulky se od října 2020 obchoduje na trhu Start pražské burzy. Letos v červnu společnost ukončila úpis nových akcií, za které získala kapitál 67,3 milionu korun.

Společnost Pilulka zvýšila tržby téměř o polovinu.

Pilulka loni zavřela část lékáren, na internetu ale posílila. A obsadila nové trhy

Česká skupina lékáren Pilulka má za sebou celkem solidní rok. Loni na podzim expandovala na maďarský a rakouský trh. A prodeje na internetu jí mírně rostly.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme