Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pilulka expanduje do Maďarska. Do pár týdnů chce být už i v Rakousku

Společnost Pilulka zvýšila tržby téměř o polovinu.
Se svolením společnosti Pilulka
 ČTK

Pilulka vstoupila na maďarský trh. Začne v on-linu, tamní trh bude zásobovat ze Slovenska. Obdobnou strategii zaujme v případě Rakouska, kam by měla expandovat v řádu týdnů.

Skupina lékáren Pilulka začala vedle Česka, Slovenska a Rumunska působit také v Maďarsku. Zákazníci ji tam najdou pod označením Pilulka.hu, uvedla firma, která vstup na maďarský trh avizovala již dřív. Její plán ale zbrzdila epidemie nemoci covid-19. Koncem loňského roku pak zveřejnila také záměr zažít letos podnikat v Rakousku. Tam bude podle spolumajitele Pilulky Martina Kasy do pár týdnů.

V Maďarsku skupina funguje podle Kasy na principu hybridního modelu, kdy kombinuje svou současnou infrastrukturu s lokálním komerčním oddělením a zákaznickou péčí. Obdobný model chce spustit i v Rakousku, uvedl Kasa. Pro server Seznam Zprávy vysvětlil, že Pilulka využije pro maďarský trh své sklady na Slovensku a pro rakouský české sklady a jen některé činnosti dělá nebo bude dělat na tamním trhu.

Společnost Pilulka zvýšila tržby téměř o polovinu.

Pilulka pokračuje v růstu. Za šest měsíců se zvýšila tržby téměř o polovinu

Společnost Pilulka Lékárny zvýšila v pololetí tržby meziročně o 45 procent na 1,2 miliardy korun. Franšízy pak přidaly dalších 600 milionů korun na 1,8 miliardy korun. Největší měrou se na tržbách podílel český on-line kanál s meziročním růstem o 76 procent.

Přečíst článek

Firma uvedla, že chce v Maďarsku stavět „na komplexní nabídce nejžádanějších značek v kombinaci s unikátními službami a zákaznickou péčí”. Na maďarském trhu se podle ní objeví i její privátní značky. Podle Kasy bude skupina v Maďarsku i Rakousku začínat on-line. Až dosáhne určité velikosti, začne hledat partnera s kamennými prodejnami, řekl pro Seznam Zprávy Kasa. Doplnil, že pokud se firmě bude dařit, chce expandovat dál, přičemž dalším krokem by bylo Německo. O plánu vstoupit na tamní trh skupina rovněž už dřív informovala.

Skupina je na českém a slovenském trhu od roku 2013, na rumunském je od konce roku 2018. Většinově ji vlastní české fyzické osoby. Pilulka je provozovatelem sítě kamenných lékáren a největší zásilkové lékárny v České republice a na Slovensku s přibližně dvěma miliony zákazníků. Podle svého webu má firma v Česku přes 140 kamenných lékáren. Největší lékárenskou sítí v Česku je Dr.Max ze skupiny Penta, která má asi 460 poboček.

Tržby Pilulky loni činily podle auditovaných výsledků 2,4 miliardy korun, meziročně o 35 procent více. Franšízová síť lékáren Pilulka Partner k tržbám přidala dalších 1,2 miliardy korun na celkových 3,6 miliardy korun. Největší měrou se na tržbách skupiny podílel český e-shop s meziročním nárůstem o 61 procent. Zisk skupiny před zdaněním, odpisy a amortizací EBITDA dosáhl 29 milionů korun, o šest milionů korun více než o rok dříve.

Stáčírna Budějovický Budvar, ilustrační foto

Po Prazdroji zdraží pivo i Budvar, o deset procent

Drahé energie, špatná úroda a rostoucí ceny vstupů od základních surovin až po obalový materiál i potřeba v prostředí všeobecné inflace zvýšit mzdy zaměstnanců dostaly národní pivovar Budějovický Budvar pod tlak, který vyústil v ohlášené zdražení piva. Budvar není jediný. Plzeňský Prazdroj i další pivovary navýšení cen ohlásily už dříve.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme