Philip Morris může převzít švédského rivala
Evropská komise (EK) povolila americko-švýcarskému tabákovému koncernu Philip Morris International (PMI), aby převzal švédskou firmu Swedish Match. Dala mu ale podmínku. Musí odprodat logistickou divizi švédského rivala, píše agentura DPA.
Philip Morris v květnu nabídl za akcii evropského konkurenta 106 švédských korun (SEK). Před několika dny nabídku zvýšil na 116 SEK za akcii, což firmu ohodnocuje na 176,4 miliardy švédských korun (asi 395 miliard korun). Společnost tak chce snížit svou závislost na prodeji cigaret, protože Swedish Match se specializuje na bezdýmný tabák, tedy takový, který se při používání nespaluje.
EK v úterý obchod schválila. Vymínila si ale, že americká skupina prodá logistickou divizi Swedish Match, SMD Logistics.
Swedish Match zrušila výrobu cigaret v roce 1999. PMI, která se v roce 2008 odštěpila od americké společnosti Altria, si klade za cíl, aby produkty bez kouře tvořily do roku 2025 více než polovinu jejích tržeb.
Nadnárodní tabákový gigant Philip Morris International (PMI) souhlasí s nákupem společnosti Swedish Match, která vyrábí bezdýmný tabák, a to za 16 miliard dolarů (asi 384 miliard korun). Převzetím konkurenta hodlá koncern snížit svou závislost na příjmech z prodeje klasických cigaret a zvýšit podíl tržeb z nekuřáckých výrobků nad 50 procent, uvedla agentura Reuters.
Výrobce Marlboro za 16 miliard dolarů posílí svou „nekuřáckou sekci“
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.