Kuřáci mění cigarety za zahřívaný tabák, Philipu Morris stoupl zisk

Společnosti Philip Morris ČR, která je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků v zemi, loni stoupl meziročně čistý zisk o 3,4 procenta na 3,6 miliardy korun. Tržby bez spotřební daně a DPH vzrostly o 11 procent na 20,9 miliardy korun. Představenstvo navrhuje výplatu hrubé dividendy 1310 na akcii, tedy stejně jako za rok 2021, oznámila firma v tiskové zprávě a pozvánce na valnou hromadu.
Odbyt nahřívaných tabákových výrobků a výrobků určených ke kouření v ČR a na Slovensku klesl o 2,7 procenta na 11,2 miliardy kusů. Celkový počet uživatelů bezdýmných alternativ se meziročně zvýšil v ČR téměř na 570 tisíc a na Slovensku na více než 290 tisíc.
Generální ředitelka Philip Morris ČR Andrea Gontkovičová označila loňský rok z finančního hlediska za úspěšný. Poukázala na to, že firma přes dopady války na Ukrajině a složité makroekonomické inflační prostředí dosáhla rekordního objemu výroby v Kutné Hoře a dokázala zvýšit celkové tržby i čistý zisk.
Firma se loni v ČR i na Slovensku soustředila především na rozšiřování nabídky bezdýmných produktů, v nichž se na rozdíl od obvyklých cigaret tabák zahřívá. Koncem roku užívalo bezdýmné produkty IQOS v obou zemích více než 860 tisíc kuřáků a 590 tisíc z nich zcela přestalo s kouřením klasických cigaret.
Celkový kombinovaný trh cigaret a zahřívaných tabákových výrobků v Česku v roce 2022 zůstal na 17,4 miliardy kusů, na Slovensku vzrostl o 1,3 procenta na 7,4 miliardy kusů. Philip Morris nadále zůstává lídrem na obou trzích s odhadovaným tržním podílem 40,1 procenta v ČR a 55,5 procenta na Slovensku.
Celkový objem odbytu zahřívaných tabákových náplní vzrostl v ČR o 0,4 miliardy kusů na 2,3 miliardy kusů a na Slovensku o 0,2 miliardy kusů na 1,1 miliardy kusů. Objem odbytu tabákových výrobků určených ke kouření se snížil na 4,8 miliardy kusů v Česku a na tři miliardy na Slovensku. Důvodem je především přechod kuřáků na bezdýmné alternativy na obou trzích.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?