Ozvěny války v Gaze. McDonald´s po bojkotu odkoupí zpět franšízové pobočky v Izraeli
Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's odkoupí zpět všechny franšízové pobočky v Izraeli. Reaguje na bojkoty vyvolané válkou mezi Izraelem a palestinským hnutím Hamás. Firma to uvedla ve čtvrtek na svém webu.
Provozovatel franšíz v Izraeli, společnost Alonyal, čelil hlasitým výzvám k bojkotu po teroristických útocích Hamásu v říjnu 2023 a následné válce v Pásmu Gazy. Firma podle CNN darovala jídlo izraelské armádě a nabízela slevy místním vojákům a bezpečnostním složkám.
McDonald's si tak znepřátelil část obyvatel země. Podle zprávy se od izraelského provozovatele distancovali také franšízanti v muslimských zemích Kuvajtu a Pákistánu.
Mateřská firma uvedla, že se s Alonyalem dohodla na odkupu 225 poboček v celém Izraeli, ve kterých pracuje zhruba 5000 lidí. Alonyal provozuje pobočky McDonald's v Izraeli déle než třicet let, po rozpoutání konfliktu v říjnovém roku se ale potýkal s poklesem prodeje.
McDonald's cenu transakce nezveřejnil. Dosavadní zaměstnance si hodlá ponechat, s izraelským trhem i nadále počítá. Zda bude hledat nového franšízanta, není jasné.
Řetězec s rychlým občerstvením Burger King na rozdíl od řady jiných podobných zahraničních firem dál podniká v Rusku, upozornil server BBC News. Kanadsko-americká společnost Restaurant Brands International, která vlastní 15procentní podíl v ruském Burger Kingu, přitom před více než rokem přislíbila stažení z tamního trhu.Burger King dál podniká v Rusku, i přes sliby o jeho stažení z tamního trhu
Zprávy z firem
Všechny pulty jsou obsazené. Není divu - v Masně Kozí vaří dobře a za skvělou cenu. Hlavní jídlo stojí kolem 160 korun.Bufet v Kozí ulici: Na dršťkovku za 48 korun tam chodí cizinci i manažeři
Enjoy
V Jídelně Světozor kousek od Václaváku je kolem poledního plno. Není divu. Tříchodové menu tam nabízí za 149 korun.Reportáž: Ani McDonald´s ani Popeyes. Na Václaváku se dá najíst rychleji a levněji
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?