Ozvěny války v Gaze. McDonald´s po bojkotu odkoupí zpět franšízové pobočky v Izraeli
Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's odkoupí zpět všechny franšízové pobočky v Izraeli. Reaguje na bojkoty vyvolané válkou mezi Izraelem a palestinským hnutím Hamás. Firma to uvedla ve čtvrtek na svém webu.
Provozovatel franšíz v Izraeli, společnost Alonyal, čelil hlasitým výzvám k bojkotu po teroristických útocích Hamásu v říjnu 2023 a následné válce v Pásmu Gazy. Firma podle CNN darovala jídlo izraelské armádě a nabízela slevy místním vojákům a bezpečnostním složkám.
McDonald's si tak znepřátelil část obyvatel země. Podle zprávy se od izraelského provozovatele distancovali také franšízanti v muslimských zemích Kuvajtu a Pákistánu.
Mateřská firma uvedla, že se s Alonyalem dohodla na odkupu 225 poboček v celém Izraeli, ve kterých pracuje zhruba 5000 lidí. Alonyal provozuje pobočky McDonald's v Izraeli déle než třicet let, po rozpoutání konfliktu v říjnovém roku se ale potýkal s poklesem prodeje.
McDonald's cenu transakce nezveřejnil. Dosavadní zaměstnance si hodlá ponechat, s izraelským trhem i nadále počítá. Zda bude hledat nového franšízanta, není jasné.
Řetězec s rychlým občerstvením Burger King na rozdíl od řady jiných podobných zahraničních firem dál podniká v Rusku, upozornil server BBC News. Kanadsko-americká společnost Restaurant Brands International, která vlastní 15procentní podíl v ruském Burger Kingu, přitom před více než rokem přislíbila stažení z tamního trhu.
Burger King dál podniká v Rusku, i přes sliby o jeho stažení z tamního trhu
Zprávy z firem
Všechny pulty jsou obsazené. Není divu - v Masně Kozí vaří dobře a za skvělou cenu. Hlavní jídlo stojí kolem 160 korun.
Bufet v Kozí ulici: Na dršťkovku za 48 korun tam chodí cizinci i manažeři
Enjoy
V Jídelně Světozor kousek od Václaváku je kolem poledního plno. Není divu. Tříchodové menu tam nabízí za 149 korun.
Reportáž: Ani McDonald´s ani Popeyes. Na Václaváku se dá najíst rychleji a levněji
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.