Burger King dál podniká v Rusku, i přes sliby o jeho stažení z tamního trhu

Řetězec s rychlým občerstvením Burger King na rozdíl od řady jiných podobných zahraničních firem dál podniká v Rusku, upozornil server BBC News. Kanadsko-americká společnost Restaurant Brands International, která vlastní 15procentní podíl v ruském Burger Kingu, přitom před více než rokem přislíbila stažení z tamního trhu.
Mnoho mezinárodních společnostní přestalo podnikat v Rusku poté, co Moskva v únoru 2022 zahájila invazi na Ukrajinu. Z řetězců rychlého občerstvení a kaváren zavřely například McDonalds nebo Starbucks, zmizela také značka KFC.
RBI v březnu 2022 uváděla, že uzavření asi 800 restaurací Burger King v Rusku je komplikované kvůli smlouvám s obchodními partnery provozujícími franšízy. Šéf RBI David Shear tehdy sdělil, že hlavní provozovatel sítě v Rusku odmítl podniky zavřít. Zároveň ale dodal, že RBI zahájila proces prodeje svého 15procentního podílu ve firmě s tím, že „to nějakou dobu potrvá“. Zda v tomto ohledu od té doby nastal pokrok, ale nyní nechtěl mluvčí RBI komentovat.
Není fast food jako fast food. Novinka na pražské gastronomické scéně nabídne k svým hamburgerům ve speciální bulce i lanýžové hranolky.
Už nikdy do McDonald´s? V Praze otevřeli novou burgrárnu, mají i lanýžové hranolky
Enjoy
Steven Tian z Yaleovy univerzity, který spolu s dalšími odborníky zkoumá, jak společnosti reagovaly na válku na Ukrajině, míní, že RBI použila argument komplikovaných franšízových smluv jako pohodlnou výmluvu. Poukázal, že některé firmy jako Starbucks se dokázaly z Ruska stáhnout.
„Když někdo řekne, že se chce stáhnout, ale pak s tím otálí, tak to není stejné, jako když někdo skutečně z Ruska odejde. Tím, že 18 měsíců od začátku Putinovy invaze na Ukrajinu (firmy) dál podnikají v Rusku, podporují Putinův režim,“ poznamenal Tian.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?