Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Oživení se nekoná. Aut se stále prodává míň

Škoda Enyaq IV
Škoda Auto
 ČTK

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) v říjnu pokračoval v růstu.

Meziročně stoupl o 12,2 procenta na na 745.855 vozů. Za prvních deset měsíců ale prodej meziročně klesl o 8,1 procenta na 7,53 milionu vozů.

Výsledek za letošní říjen však zůstal téměř 290 tisíc vozů pod úrovní před pandemií z října 2019. Teprve v srpnu skončilo déle než rok trvající období, kdy se prodej aut každý měsíc snižoval.

Automobily Donfeng

Evropa jako automobilová velmoc? Ne, Čína

Už za tři roky by se Evropa mohla stát čistým dovozcem vozů, Dosud je největším exportérem. Mohou za to levné elektromobily z Číny, tvrdí ve studii PwC.

Přečíst článek

Svaz dovozců automobilů už dříve oznámil, že v Česku prodej nových osobních aut za prvních deset měsíců roku klesl meziročně o 8,2 procenta na 160.126 vozů. V samotném říjnu vzrostl proti stejnému měsíci loni o 28,5 procenta na 16 283 aut.

Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v říjnu prodej v zemích EU meziročně stoupl o 48,2 procenta na 38.344 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,1 procenta z 3,9 procenta před rokem, uvádí ACEA. V prvních deseti měsících se však prodej meziročně snížil o 11,1 procenta na 383.897 vozů a tržní podíl klesl z 5,3 na 5,1 procenta.

Elektromobil, ilustrační foto

Evropskému autoprůmyslu zvoní hrana. Popravčím je až příliš ambiciózní Brusel

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) považuje zásadní omezení prodeje spalovacích motorů do roku 2035 za velmi ambiciózní cíl Bruselu. K jeho splnění bude podle něj nutné splnění řady podmínek, jednou z nich je dostatečný rozvoj dobíjecí infrastruktury. V opačném případě hrozí ztráta konkurenceschopnosti a propouštění, uvedl mluvčí AutoSAP Tomáš Jungwirth.

Přečíst článek

Ucpaný systém. Vozy Tesla, BMW i Volvo se hromadí v německém přístavu

Přístav Bremerhaven, který je v Německu hlavním uzlem pro nakládku a vykládku automobilů, je nyní ucpaný. Kvůli nedostatku řidičů pro přesun automobilů a kontejnerů z přístavu a vysokému objemu pravidelného obchodu se na souši i na moři hromadí vozidla automobilek Tesla, Stellantis, BMW, Renault či Volvo. Podle odborníků z odvětví logistiky, které oslovil server televize CNBC, je zpoždění vývozu automobilů značné.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme