Ondřej Koucký je novým šéfem velkopopovického pivovaru

Velkopopovický pivovar, který je součástí Plzeňského Prazdroje, řídí Ondřej Koucký (43). Ve funkci v březnu vystřídal Václava Šimka, který ve skupině Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni.
Koucký má více než 20 let zkušeností v pivovarnictví. Vystudoval střední průmyslovou školu potravinářských technologií a Vysokou školu chemicko-technologickou. Pracovní kariéru začal ve Výzkumném ústavu pivovarsko-sladařském, kde se zaměřoval na senzorickou analýzu a pivovarskou technologii. Poté prošel řadou manažerských pozic ve skupině Drinks Union a ve společnosti Heineken v tuzemsku i v zahraničí. Působil v devíti pivovarech ve čtyřech zemích na třech kontinentech. Dva roky byl v United Breweries v Indii, tři roky v Bulharsku, kde řídil výrobu, logistiku a zákaznický servis. Donedávna byl ředitelem pivovaru BRASCO v Kongu.
Podle technického ředitele Plzeňského Prazdroje Pavla Šemíka má Koucký bohaté zkušenosti s automatizací ve výrobě piva, které získal v mnoha zemích světa. Koucký uvedl, že se chce zaměřit nejen na nové technologie ve výrobě, ale i na rozvoj týmu.
Plzeňský Prazdroj, pod který pivovar ve Velkých Popovicích spadá, loni prodal v Česku 7,3 milionu hektolitrů piva, podobně jako v roce 2023, kdy domácí prodeje dosáhly 7,36 milionu hektolitrů. Existence velkopopovického pivovaru se sice datuje již od 16. století, první várka v nově vybudovaných či výrazně zmodernizovaných budovách byla však uvařena až v prosinci 1874. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva.
Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od února pětapadesátiletý Michal Mrowiec. Vystřídal Dragoše Constantinesca, který se po téměř čtyřech letech posouvá na vyšší post, do vedení evropské pobočky mateřské společnosti Asahi Europe & International.
Plzeňský Prazdroj má nového šéfa. Je jím Michał Mrowiec
Zprávy z firem
Spotřeba vína v posledních letech neustále klesá napříč celým světem, což donutilo vinařský průmysl hledat nové cesty k zákazníkům. Více se věnují výrobě bio a oranžových vín, vymýšlejí nealkoholické varianty a propagují své prvotřídní ročníky. V těchto segmentech je totiž patrný růst poptávky.
Alkohol už mladé tolik neláká. Vinaři proto hledají cestu k záchraně. Na co sázejí?
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.