Reklama

Upadá zájem o české firmy. Nejvíc jich koupili Slováci

podnikatelé
Pixabay
 ČTK

Zahraniční podnikatelé v prvním pololetí koupili 1216 českých firem. V meziročním srovnání je to sice o 1,7 procenta více, předchozí rok byl ale významně poznamenán koronavirovou pandemií, která utlumila akviziční apetit.

Reklama

Nejvíce firem koupili Slováci, kteří tak poprvé od roku 2018 v nákupech překonali Ukrajince. Uvedla to poradenská společnost Dun & Bradstreet. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2019 zahraniční podnikatelé letos koupili o třetinu méně českých firem.

„Obchod s firmami loni výrazně ochladl a ani v prvním pololetí 2021 nedošlo k výraznějšímu obratu. Analýzy Dun & Bradstreet naznačují, že již zvýšená rizika, kterým podniky čelí kvůli koronavirové pandemii, dále vzrostla. Podmínky pro podnikání zůstávají ztížené, cestování je omezené, vyhlídky do budoucnosti nejisté – to jsou hlavní důvody, proč zahraniční podnikatelé kupují méně českých firem než v předchozích letech,” uvedla analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová.

Hyundai Centrum Praha

Strnad dostal pokutu za převzetí firem bez povolení antimonopolního úřadu

Holding Czechoslovak Group (CSG), který vlastní miliardář Michal Strnad, dostal pokutu 4,5 milionu korun. Udělil mu ji od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) za to, že v roce 2019 koupil skupinu sedmi firem dřív, než tuto transakci antimonopolní úřad povolil.

Přečíst článek

Nejvíc kapitálu plyne z Nizozemska

Slováci v pololetí koupili 313 firem, meziročně asi o třetinu více. I v letech 2014 až 2017 nejvíc českých firem prodaných do zahraničí mířilo na Slovensko, od roku 2018 do roku 2020 prvenství patřilo Ukrajincům. „Domníváme se, že ztížené podmínky pro cestování způsobily pokles aktivit Ukrajinců v oblasti akvizic našich firem,” uvedla Štěpánová. Ukrajinci letos v pololetí koupili 254 firem, meziročně o 110 méně. Následují Maďaři (90), Poláci (80), Rumuni (53), Rusové (44) a Němci (41).

Z pohledu objemu ovládnutého kapitálu v základním jmění koupených firem první příčka patří podle analýzy Nizozemcům s 3,2 miliardy korun. Následuje Kypr (482 milionů korun), Německo (120 milionů korun) a Velká Británie (83 milionů korun).

dluhopisy, ilustrační foto

Desatero investora do firemních dluhopisů. Na co se zaměřit

Firemní dluhopisy mohou být výborným investičním nástrojem, pod podmínkou, že investor umím rozlišit dobře připravenou emisi od té špatné. Přinášíme investorské desatero, které by vám v tomto ohledu mělo pomoci.

Přečíst článek

Ermenegildo Zegna

Italská módní značka Ermenegildo Zegna míří na americkou burzu

Italská luxusní skupina Ermenegildo Zegna se dohodla, že v letošním roce vstoupí na burzu ve Spojených státech prostřednictvím spojení se speciální společností pro akvizice, tzv. SPAC. Hodnota firmy by měla činit 3,2 miliardy dolarů (69,4 miliardy korun).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

. Země, jako je Irsko (úvodní snímek zobrazuje kanceláře Googlu v irském Dublinu), přestože je součástí EU, tak představuje svého druhu „offshore“.

Česko zřejmě získá možnost danit zisky velkých nadnárodních firem. Co tomu předcházelo a co čekat?

Přečíst článek
Jeden „turek“ nestačí. Trendem u firem je lákat zaměstnance na kvalitní značky

Jeden „turek“ nestačí. Trendem u firem je lákat zaměstnance na kvalitní značky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme