Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Naděje pro lanovku z Podbaby do Bohnic? Scheinherr chce přezkoumat její zamítnutí

Úředníci zamítli stavbu pražské lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic
William Matthews Associates
 ČTK

Opoziční zastupitel Prahy a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě) podal na ministerstvo životního prostředí (MŽP) podnět k přezkumu rozhodnutí, kterým magistrát zamítl lanovku z Podbaby přes Troju do Bohnic. Lanovka je podle něj chytré, levné a ekologické řešení chybějící veřejné dopravy.

Reklama

Úředníci magistrátního odboru ochrany prostředí zamítli v řízení EIA posuzujícím vliv stavby na životní prostředí záměr výstavby lanovky, neboť je podle nich nepřijatelný její vliv na krajinný ráz Trojské kotliny a ekologické funkce krajiny.

FOTOGALERIE: Vizualizace lanové dráhy z Podbaby do Bohnic

Lanovka měla zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 6 a 8 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze měly být stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Lanovka by za hodinu přepravila až 2300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu byl podle dřívějších informací dvě miliardy korun.

Reklama

Ekologické řešení

„Není to žádná turistická atrakce, ale chytré, levné a ekologické řešení dopravy tam, kde jsou terénní podmínky mimořádně složité. Pokud přímé spojení Prahy 6 a 8 chceme, bude zkrátka vidět. S lanovkou ovšem jen v podobě několika sloupů, bez nutnosti rubat a přemisťovat statisíce kubíků horniny jako u mostu a navazujícího tramvajového tunelu,“ uvedl Scheinherr.

Magistrátní rozhodnutí chce Scheinherr zvrátit autorizovaným posudkem krajinné ekoložky. „Funkční spojení dvou částí města je silný veřejný zájem a ochrana krajinného rázu nemůže být absolutní, to už by se nepostavilo nikdy nic,“ uvedl Scheinherr. Podle něj most a tramvajová trať ovlivní krajinu víc než lanovka. Navíc stavba mostu je prý v následujících deseti letech nereálná.

Nájemní byty navrhlo studio Bíza Architekti ve spolupráci se společností AFRY.

Nové byty jdou letos v Praze na dračku. Prodalo se jich nejvíce za poslední tři roky

V prvním čtvrtletí se letos v Praze prodalo nejvíce nových bytů od roku 2021. Celkem šlo o 1466 nových bytů, mezičtvrtletně se tak poptávka zvýšila o sedm procent a meziročně o 85 procent. Vyplývá to z analýzy start-upu BuiltMind, který sleduje údaje o prodejích na webových stránkách developerů.

Přečíst článek

Proti stavbě lanovky se v minulosti postavila část obyvatel a občanské spolky. Terčem kritiky se stala rovněž pro některé politiky, kteří projekt označili za nesmysl a vyhazování peněz. Pražský radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) loni v září na zasedání zastupitelů řekl, že na takovou „kravinu“ peníze z městského rozpočtu rozhodně nedá.

Podle plánu vedení metropole pojede z Podbaby do Troje tramvajová trať po novém mostě, který bude stát přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně tramvaje pojedou tunelem do Bohnic. Náklady by měly být podle předpokladů ve výši 6,5 miliardy korun, stavba by mohla začít v roce 2030 a trvat čtyři roky.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme