Muskův styl řízení je toxický. Inzerenti na síti X ho nezkousli
Americké příjmy z reklamy na sociální síti X od října 2022, kdy ji ještě pod názvem Twitter převzal miliardář Elon Musk, každý měsíc klesají nejméně o 55 procent. Podle agentury Reuters to plyne z dat třetích stran. Společnost má od převzetí potíže s udržením některých inzerentů, protože značky se obávají rychlých změn pod Muskovým vedením.
Šéfka X Linda Yaccarinová se dnes má sejít s bankovními věřiteli, kteří pomáhali financovat Muskovu akvizici. Měla by jim nastínit obchodní plány společnosti, uvádějí zdroje Reuters.
Podle analytické společnosti Guideline, která sleduje údaje o výdajích na reklamu od hlavních reklamních agentur, klesly příjmy společnosti X z reklamy v USA v prosinci 2022 meziročně o 78 procent, což je nejprudší měsíční pokles od převzetí Muskem. Příjmy z reklamy za srpen, což jsou poslední dostupné údaje společnosti Guideline, se pak meziročně snížily o 60 procent.
Musk už dříve přiznal, že jeho X zaznamenala pokles příjmů. Z nátlaku na inzerenty nařkl aktivisty. Minulý měsíc obvinil Ligu proti hanobení, že je hlavní příčinou 60procentního poklesu příjmů z reklamy v USA. Neupřesnil ale, jaké časové období má na mysli.
Sociální síť X by mohla na začátku příštího roku vykázat zisk. Na konferenci Vox Media's Code v Kalifornii to ve středu uvedla její nová generální ředitelka Linda Yaccarinová, která je ve funkci právě 100 dní. V posledních týdnech se na platformu, známou dříve jako Twitter, podle ní ve velkém vracejí inzerenti.
Na síť X se vracejí inzerenti. Příští rok můžeme vykázat zisk, uvedla generální ředitelka
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.