Reklama

Lukačovičův Seznam loni vydělal 1,3 miliardy, meziročně o třetinu míň

Seznam.cz, logo
ČTK
 ČTK

Pan Seznam, Ivo Lukačovič, může být s loňskými výsledky tuzemské internetové jedničky spokojen. Přestože zisk společnosti spadl o víc než třetinu, tržby i v nelehké ekonomické době rostly. A Seznam personálně posílil.

Reklama

Tuzemské internetové jedničce Seznam.cz miliardáře Ivo Lukačoviče loni klesl zisk před zdaněním o 34,5 procenta na 1,28 miliardy korun. Tržby naopak stouply o 5,8 procenta na 5,93 miliardy. Firma oznámila, že za snížením zisku stojí zvyšující se náklady související s aktuální ekonomickou situací, ale i významné personální investice, které byly proti předchozímu roku vyšší o téměř osm procent, a také změna majetkové struktury společnosti vlivem odštěpení Seznam Zpráv.

„S ohledem na situaci na trhu si myslím, že jsme loňský rok zvládli nad očekávání. Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst. V letošním roce nicméně očekáváme spíše stagnaci našich tržeb, a to právě s ohledem na dopady energetické krize či přetrvávající válečný konflikt na Ukrajině,“ uvedl člen představenstva Pavel Zima.

Nové tváře i nové formáty 

Domovská stránka Seznam.cz rozšířila obsahové formáty ve své službě Newsfeed, kde se kromě článků a videí zobrazují také foto galerie, karikatury, podcasty a nově i uživatelský obsah v podobě diskuzních příspěvků a textů ze Seznam Médium. Nové funkce přibyly i v aplikaci Seznam.cz, kde byl nasazený podcastový a e-mailový modul.

Seznam loni spustil blogovací platformu Seznam Medium a nové verze služby Volnámísta.cz, která za přispění pokročilých neuronových modelů a strojového učení agreguje na jedno místo většinu dostupných inzerátů od přímých zaměstnavatelů. Email.cz je nadále českou jedničkou a tuto pozici se snaží posilovat rozvojem business řešení ve formě Emailu Profi. Mapy.cz zvýšily počet navigací o 24 procent, a výrazně posílily uživatelskou angažovanost v podobě velkého nárůstu uživatelských recenzí.

V oblasti internetového obchodování Seznam.cz v loňském roce zaznamenal 99procentní nárůst klientských investic do produktové inzerce ve Vyhledávání. Lepší relevance inzerátů na Zboží.cz zvýšila počet zobrazení produktové inzerce, a tím zvedla návštěvnost klientských webů.

Monika Sokolová

Mediální manažerka Sokolová povede lifestyle Seznam Zpráv

Zkušená mediální manažerka Monika Sokolová v lednu nastoupila do společnosti Seznam Zprávy, kde bude působit jako zástupkyně ředitele pro nezpravodajský obsah.

Přečíst článek

Zatímco trh obsahových webů se loni začal znatelně propadat, Seznam.cz si meziročně svou návštěvnost držel. Pomohl k tomu i sociální systém budovaný kolem diskuzí. Do něj uživatelé za rok přispěli rekordními 18 miliony příspěvky a 200 miliony hodnoceními.

Poslechy audia Seznam Zpráv vzrostly o 152 procent. Počet přehrání podcastů na webu Seznam Zpráv stoupl v meziročním srovnání o 36 procent, počet stažení v aplikacích třetích stran stoupl o 255 procent a počet přehrání na Podcasty.cz o 944 procent. Televize Seznam dosáhla v prosinci podílu na sledovanosti 1,9 procenta. Počet tvůrců videí, kteří publikují na Stream.cz se zvýšil na více než 300 a měsíční počet publikovaných videí přesáhl 2000. Po obsahové stránce se Stream.cz více zaměřil na nabídku filmů a dokumentů.

Od minulého roku působí Seznam.cz i na Slovensku, kde v tuto chvíli pracuje 22 lidí. Pokračovala také stavba druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které bylo otevřeno letos v březnu.

Vlastníkem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.

Matěj Hušek, Seznam

Představenstvo Seznam.cz se rozšiřuje, míří do něj Hušek a Krišica

Představenstvo Seznam.cz se rozšíří ze tří členů na pět. Novými posilami jsou zkušený mediální manažer a dosavadní šéf homepage Matěj Hušek a Ondřej Krišica, šéf reklamy Seznam.cz. Uvedl to server Mediář s odkazem na vyjádření majitele Seznamu Iva Lukačoviče.

Přečíst článek

Kanceláře Seznam.cz, ilustrační foto

Zakladatel Seznamu Lukačovič pošle Ukrajině 100 milionů korun. Na zbraně

Miliardáře podle vlastních slov zdrtily záběry masakru v Buče. Již dříve se Ivo Lukačovič angažoval v organizaci sbírky pro nejbohatší Čechy, která na humanitární pomoc vynesla stamiliony korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme