Košík nově dobývá slovenský trh. Čuprův Rohlík mu tam nekonkuruje
On-line supermarket Košík vstoupil na slovenský trh. Z velkoobchodů firmy Metro, se kterou spolupracuje od loňského ledna, nákupy zákazníkům vozí do Bratislavy a Zvolena na středním Slovensku. V průběhu roku na seznam přibydou ještě Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra a Trnava.
Stejně jako v Česku zákazníkům na Slovensku objednávky potravin a dalšího zboží doručují kurýři společnosti DODO. „Od první chvíle chceme pro slovenské domácnosti to nejlepší, na trh proto vstupujeme se strategií, cenami i rychlostí doručení, které dlouhé roky nabízíme v Česku,“ uvedl ředitel mezinárodní expanze ve společnosti Košík Robert Brejc.
On-line supermarket Košík, který ze zahraničních trhů působí ještě v Bulharsku, vykázal ve finančním roce končícím 31. března 2022 ztrátu 403,9 milionu korun, ve srovnání s předchozím obdobím ji prohloubil z přibližně 359 milionů korun. Tržby společnosti vzrostly jen mírně, a to asi o 20 milionů korun na celkových 1,9 miliardy korun. Vyplývá to z poslední účetní uzávěrky společnosti zveřejněné ve Sbírce listin. V Košíku má firma Metro, která v Česku provozuje velkoobchody Makro, čtvrtinový podíl.
Největším konkurentem Košíku na českém trhu je on-line supermarket Rohlík.cz, který patří do skupiny Rohlik Group. Ta loni dosáhla obratu 17,8 miliardy korun, což bylo meziročně o čtvrtinu více. V Česku tržby vzrostly o 18 procent, informoval už dříve zakladatel a ředitel společnosti Tomáš Čupr. Hospodářský výsledek tehdy neuvedl. Podle účetní uzávěrky k finančnímu roku končícímu 30. dubna 2023 vykázala společnost ztrátu téměř 348 milionů korun. Rohlik Group působí vedle Česka také v Maďarsku, Rakousku, Německu, Rumunsku, Španělsku a Itálii.
Společnost Rohlik Group, do které patří on-line prodejce Rohlík.cz, získala německý internetový obchod s potravinami Bringmeister. Firmu koupila od české investiční skupiny Rockaway Capital, která za to získá podíl v Rohlik Group. Transakci firma potvrdila na svém webu. Kvůli posílení v Německu se Rohlik Group stáhla ze španělského a italského trhu.
Rohlik se vrhá na německý trh. Koupil konkurenčního online prodejce potravin Bringmeister
Zprávy z firem
Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny.
Český Marks & Spencer definitivně mění pobočky. Skončil s čerstvým zbožím
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?