Konkurence pro ChatGPT. Google v Evropě a Brazílii spustil chatbota Bard

Společnost Google spustila v Evropě a v Brazílii svého chatovacího robota Bard, oznámil mateřský podnik Alphabet. Bard, který využívá umělou inteligenci (AI), by měl konkurovat službě ChatGPT. Jde zatím o největší rozšíření tohoto produktu od jeho uvedení na trh letos v únoru. V mateřském jazyce si mohou tohoto chatbota vyzkoušet i čeští uživatelé.
„Počínaje dneškem můžete s Bardem pracovat ve více než 40 jazycích, včetně arabštiny, čínštiny, němčiny, hindštiny a španělštiny," uvedl na blogu produktový manažer společnosti Google Jack Krawczyk.
Odpovědi chatbota Barda si lze i poslechnout. Uživatelé mohou podle Krawczyka změnit tón a styl Bardových odpovědí na jednoduché, dlouhé, krátké, odborné či neformální. Mohou také své konverzace označovat nebo přejmenovávat a používat obrázky v podnětech.
Uvedení aplikace Bard pozastavily v Evropské unii regulační úřady, které se zabývají ochranou osobních údajů. Google od té doby s dozorčími orgány jednal, aby je ujistil o sporných otázkách ohledně transparentnosti, možnosti volby a kontroly, uvedl Krawczyk.
Čínské úřady rozhodly o kontrolách množství galia a germania, které se ze země vyvezou. Podle agentury Reuters přitom jde o dvě velmi důležité chemické látky, které se využívají v elektromobilitě. Strach evropských automobilek z čínské konkurence tak dostal další rozměr.
Čína vs. Evropa: 2:0. Asijská velmoc drží těžké trumfy v elektromobilitě. Galium a germanium
Trhy
Technický viceprezident Amar Subramanya na brífinku s novináři řekl, že uživatelé mohou sběr svých údajů odmítnout. Společnost Google se v USA potýká s novou hromadnou žalobou kvůli údajnému zneužití osobních údajů uživatelů k trénování svého systému AI.
Generativní umělá inteligence se dostala do popředí zájmu, když společnost OpenAI loni v listopadu zprovoznila chatbota ChatGPT. Služba odstartovala masové užívání AI v každodenních úkonech - od generování textu nebo počítačového kódu až po marketing a další oblasti. Start-up OpenAI podporuje společnost Microsoft.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?