Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jizerskou 50 pokryje mobilní signál z dronu. Jde o evropskou premiéru

Dron One 150 české firmy Primoco
Newstream Michal Nosek
Michal Nosek

Mobilní operátor T-Mobile se spojil s výrobcem bezpilotních letounů Primoco a společně testují stroj, jehož technologie slouží k vysílání mobilního signálu.

Novinku, kterou český T-Mobile a Primoco testují na píseckém letišti, si objednala mateřská společnost Deutsche Telekom a v evropské premiéře ji vyzkouší návštěvníci Jizerské 50 na počátku února. Deutsche Telekom, jako největší mobilní operátor, již uvažuje, že novinku využije u svých dalších dceřinných společností v Evropě

FOTOGALERIE: Prohlédněte si dron One 150 upravený pro vysílání mobilního signálu

„Jizerskou 50 jsme vybrali jako první komerční nasazení protože v Jizerských horách je signál celkově špatný. Čekáme již jen k povolení CHKO Jizerské hory a důležitou roli v premiérovém letu bude hrát i počasí. Dron bude v průběhu sportovní akce létat v okolí Smědavy,“ uvedl ředitel divize firemních klientů operátora T-Mobile Luboš Lukasík. 

Český výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá stroje za téměř půl miliardy

Rekordní zakázka. Český výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá stroje za téměř půl miliardy

Výrobce bezpilotních letounů Primoco UAV SE dodá evropskému zákazníkovi 24 strojů Primoco One 150 v hodnotě 18 milionů eur, tedy zhruba 450 milionů korun. Firma uvedla, že je to největší zakázka od jejího vzniku v roce 2015. Dvanáct letadel podle generálního ředitele společnosti Ladislava Semetkovského dodá během tohoto měsíce, zbylých 12 strojů dokončí a předá v druhé polovině letošního roku.

Přečíst článek

Deset hodin ve vzduchu

Dron od českého výrobce Primoco má s technologiemi vzletovou hmotnost 150 kilogramů a z výšky tří kilometrů dokáže signálem pokrýt plochu o průměru pěti kilometrů

„Náš bezpilotní letoun One 150 v tomto případě, díky technologiím T-Mobile, představuje mobilní základovou stanici BTS, která dokáže odbavit tisíc klientů zároveň. Výhledově se pracuje na desetinásobném zvýšení kapacity,“ uvedl majitel Primoco Ladislav Semetkovský. Jeho stroj je poháněný spalovacím motorem a ve vzduchu vydrží až deset hodin. Dron obsluhuje specialista z řídicího centra, z důvodu pohybu v terénu nejčastěji z vozidla. 

Český výrobce dronů Primoco UAV

Tuzemský výrobce dronů Primoco zosminásobil zisk, Češi jsou na špici hned za USA

Český výrobce bezpilotních letounů Primoco UAV v roce 2023 vytvořil čistý zisk přes 228 milionů korun, o rok dřív vydělal téměř 30 milionů korun. Tržby společnosti stouply meziročně šestinásobně na téměř 600 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou zveřejnil generální ředitel a majoritní akcionář Primoco UAV Ladislav Semetkovský.

Přečíst článek

Letos zahájíme stavbu nového výrobního závodu s kapacitou 250 dronů ročně, abychom dokázali uspokojit rostoucí požadavky nadnárodních partnerů jako Airbus Defence. Partnerství s T-Mobile a skupinou Deutsche Telekom vnímáme jako příležitost využít potenciál, který drony nabízí, a poskytnout jej k užitku většinové populace, ať už půjde o krizové situace nebo velké komerční akce,“ popsal možné využití Semetkovský. 

Společnost Primoco je od roku 2018 veřejně obchodovatelnou společností na hlavním trhu Burzy cenných papírů Praha s tržní kapitalizací 4,5 miliardy korun. 

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme