Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Investoři žalují Volkswagen za to, že se s nimi nechce bavit o lobbingu

Volkswagen
ČTK
 ČTK

Šest institucionálních investorů tento týden podalo žalobu na německý automobilový koncern Volkswagen. Podnik se totiž na výroční valné hromadě akcionářů odmítl bavit o tom, zda by jeho lobbistické aktivity mohly ohrozit jejich investice, píše agentura Reuters.

Reklama

Žalobu podaly švédské penzijní fondy AP7, AP2, AP3 a AP4, dánský penzijní fond AkademikerPension a britský penzijní fond Church of England Pensions Board. Fondy tvrdí, že lobbistické aktivity Volkswagenu uskutečňované prostřednictvím členství v automobilových a podnikatelských sdruženích jsou v rozporu s veřejnými prohlášeními podniku o důležitosti ekologické transformace.

Výroby v gigafactory VW

Vláda podpořila stavbu gigafactory VW u Plzně. Česko o ní soupeří s Polskem a Maďarskem

Kde nakonec bude stát další evropská továrna na baterie koncernu VW by mělo být jasno do konce roku. Češi dali zelenou lokalitě u Plzně. Ve hře jsou ale ještě místa v Polsku a Maďarsku.

Přečíst článek

Podle fondů by tento postup mohl koncernu způsobit provozní újmu a uškodit jeho pověsti, což by zasáhlo také jejich investice. Fondy vlastní zhruba desetinu procenta akcií Volkswagenu.

Německá automobilka zveřejňuje údaje o svém členství v obchodních sdruženích, podle investorů by však měla také sdělovat, zda jsou cíle těchto sdružení v souladu s plány koncernu v oblasti snižování emisí.

Žaloba bude podle Reuters testem toho, zda mají podniky v rámci německých zákonů právo odmítnout zařadit určitý bod na pořad jednání výroční valné hromady. Volkswagen odmítnutí zdůvodnil tím, že daná záležitost přesahuje kompetence výroční valné hromady.

„Je znepokojivé, že nám bylo upřeno právo akcionářů podílet se na agendě výroční valné hromady. V důsledku toho jsme pocítili potřebu obrátit se na soud, aby tuto šedou oblast korporátního práva v Německu vyjasnil,” uvedla Emma Henningsonová z fondu AP7.

Automobilka ve čtvrtek uvedla, že záležitost nebylo možné na výroční valné hromadě řešit, protože by to zasahovalo do řídících pravomocí představenstva. „Sdílíme názor, že aspekty, které jsou významné pro ochranu klimatu, si při poskytování informací zaslouží ještě vyšší prioritu, a v současnosti zvažujeme různé přístupy,” dodala.

Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je rovněž česká automobilka Škoda Auto.

Porsche 718 Cayman (ilustrační foto)

Z Porsche se za týden na burze stala nejhodnotnější evropská automobilka

Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se vyšplhaly na 93 eur (2277 korun), což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony korun). Společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.

Přečíst článek

Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen

Šéf VW po úspěchu Porsche chce na burzu vyslat i další značky, včetně Škody. Tréninkově, zatím

Škoda, Audi, Lamborghini, Bentley, Seat i Cupra. To jsou značky, které si zřejmě nanečisto zkusí přípravy vstupu na burzu. Alespoň takový je plán nynějšího šéfa koncernu VW Olivera Bumeho.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme