Reklama

Hliníku odzvonilo? Nespresso zkouší kompostovatelné kapsle z papíru

Nespresso zkouší kompostovatelné kapsle z papíru.
ČTK
 ČTK

Společnost Nespresso uvede na trh kompostovatelné kávové kapsle na bázi papíru. Zákazníky dceřiné firmy švýcarského potravinářského gigantu Nestlé odrazovalo, že dosavadní kovové kapsle často končí na skládce, i když jsou recyklovatelné. Vývoj papírových kapslí trval tři roky a budou se testovat ve Švýcarsku a ve Francii, uvedla agentura Reuters.

Reklama

„Cílem není nahradit všechny hliníkové kapsle papírem, ale dát spotřebiteli větší výběr. Je to alternativa k udržitelným možnostem,” řekl generální ředitel společnosti Nespresso Guillaume Le Cunff. Ne všichni zákazníci si podle něj byli vědomi toho, že hliníkové kapsle jsou recyklovatelné. Pohodlnější by pro ně mohly být kapsle stlačitelné z papírové buničiny. „Papírové kapsle můžete kompostovat nebo ty hliníkové recyklovat. Necháme zákazníka, aby si vybral,” dodal Le Cunff.

Nespresso je jednou z největších značek Nestlé a také jednou z nejziskovějších. Loni podnik vykázal tržby 6,4 miliardy švýcarských franků (bezmála 159 miliard korun). Po prudkém nárůstu prodeje za koronavirové pandemie však značka Nespresso zaznamenala zpomalení růstu.

Le Cunff doufá, že papírové kapse přitáhnou nové spotřebitele a zároveň znovu nalákají bývalé zákazníky. „Tuto kapsli si koupí lidé, kteří nikdy předtím neuvažovali o Nespressu, a vrátit se k nám mohou ti, kteří od nás odešli,” uzavřel šéf Nespressa.

Produkce kávy v Brazílii, ilustrační foto

Ceny kávy na burzách letí dolů. Espresso ale levnější nebude

Kávy bude dostatek. Svědčí ji příznivé počasí v regionech pěstujících kávové boby. Cena kávy na komoditních trzích tak v posledních týdnech umazala předchozí zisky. Šálek kofeinové vzpruhy v kavárnách ale zřejmě vůbec nezlevní. Ba naopak.

Přečíst článek

Jitka Štědroňová

Vytěžit – vyrobit – vyhodit? To není náš styl, říká Jitka Štědroňová z Canonu

Velké korporace spotřebují navzdory digitalizaci spousty kancelářských zařízení. Jeden z jejich předních výrobců Canon se však snaží, aby dopady na životní prostředí byly co možná nejnižší. A vedle zavádění ekologických produktů také nabízí starší přístroje neziskovému sektoru, prozrazuje Jitka Štědroňová z Canon CZ a SK.

Přečíst článek

Zajímá vás téma udržitelného podnikání? Čtěte zde

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme