Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hliníku odzvonilo? Nespresso zkouší kompostovatelné kapsle z papíru

Nespresso zkouší kompostovatelné kapsle z papíru.
ČTK
 ČTK

Společnost Nespresso uvede na trh kompostovatelné kávové kapsle na bázi papíru. Zákazníky dceřiné firmy švýcarského potravinářského gigantu Nestlé odrazovalo, že dosavadní kovové kapsle často končí na skládce, i když jsou recyklovatelné. Vývoj papírových kapslí trval tři roky a budou se testovat ve Švýcarsku a ve Francii, uvedla agentura Reuters.

„Cílem není nahradit všechny hliníkové kapsle papírem, ale dát spotřebiteli větší výběr. Je to alternativa k udržitelným možnostem,” řekl generální ředitel společnosti Nespresso Guillaume Le Cunff. Ne všichni zákazníci si podle něj byli vědomi toho, že hliníkové kapsle jsou recyklovatelné. Pohodlnější by pro ně mohly být kapsle stlačitelné z papírové buničiny. „Papírové kapsle můžete kompostovat nebo ty hliníkové recyklovat. Necháme zákazníka, aby si vybral,” dodal Le Cunff.

Nespresso je jednou z největších značek Nestlé a také jednou z nejziskovějších. Loni podnik vykázal tržby 6,4 miliardy švýcarských franků (bezmála 159 miliard korun). Po prudkém nárůstu prodeje za koronavirové pandemie však značka Nespresso zaznamenala zpomalení růstu.

Le Cunff doufá, že papírové kapse přitáhnou nové spotřebitele a zároveň znovu nalákají bývalé zákazníky. „Tuto kapsli si koupí lidé, kteří nikdy předtím neuvažovali o Nespressu, a vrátit se k nám mohou ti, kteří od nás odešli,” uzavřel šéf Nespressa.

Produkce kávy v Brazílii, ilustrační foto

Ceny kávy na burzách letí dolů. Espresso ale levnější nebude

Kávy bude dostatek. Svědčí ji příznivé počasí v regionech pěstujících kávové boby. Cena kávy na komoditních trzích tak v posledních týdnech umazala předchozí zisky. Šálek kofeinové vzpruhy v kavárnách ale zřejmě vůbec nezlevní. Ba naopak.

Přečíst článek

Jitka Štědroňová

Vytěžit – vyrobit – vyhodit? To není náš styl, říká Jitka Štědroňová z Canonu

Velké korporace spotřebují navzdory digitalizaci spousty kancelářských zařízení. Jeden z jejich předních výrobců Canon se však snaží, aby dopady na životní prostředí byly co možná nejnižší. A vedle zavádění ekologických produktů také nabízí starší přístroje neziskovému sektoru, prozrazuje Jitka Štědroňová z Canon CZ a SK.

Přečíst článek

Zajímá vás téma udržitelného podnikání? Čtěte zde

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Letáky nikdy nebyly „zdarma“. Možná bezplatně. A to můžou zůstat klidně dál

Přečíst článek
Doporučujeme