Historická dohoda řetězce Subway s Čínou. Otevře tisíce poboček

Americký sendvičový řetězec Subway uzavřel se společností Shanghai Fu-Rui-Shi Corporate Development (FRS) franšízovou dohodu o otevření téměř 4000 nových poboček v Číně během příštích 20 let.
Jde o největší franšízovou dohodu v historii firmy, uvedla společnost Subway.
Nejznámější sendvičový řetězec Subway zvažuje prodej společnosti. Oznámil to na svém webu. Jako poradce si k tomuto procesu vybral banku J.P. Morgan.
Nejznámější sendvičový řetězec Subway působící i v Česku je na prodej
Zprávy z firem
"V rámci tohoto nového partnerství otevře FRS téměř 4000 restaurací v pevninské Číně během příštích 20 let. Rozsah aktivit značky Subway na tomto trhu tak vzroste na více než sedminásobek," napsala firma v tiskové zprávě.
Čína jako klíčový trh
Šéf společnosti Subway John Chidsey dohodu označil za "významný milník" ve strategii podniku pro mezinárodní růst. "Čína je klíčovým trhem s velkým prostorem pro dlouhodobý růst," dodal.
Pod značkou Subway nyní působí téměř 37 tisíc restaurací ve více než stovce zemí. V České republice Subway působí od roku 2004. Provozovny této značky fungují v Praze, Brně, Ostravě a v Olomouci.
Úspěšný řetězec rychlého občerstvení Taco Bell podal žádost na americký patentní úřad, aby zrušil ochrannou známku na spojení „Taco Tuesday“ (tedy „úterní taco“). Tu od roku 1989 vlastní společnost Taco John’s. Podle Taco Bell však jde o příliš běžné spojení, které by mělo mít možnost využívat každý, kdo prodává taco. Společnost proto spustila kampaň „Live Más: Freeing Taco T***DAY“ (tedy Žijte naplno: Osvoboďte Taco T***DAY).
Ameriku čeká velká právní bitva. O mexické tacos
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.