Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Gen Digital hlásí lehce slabší čísla. A snížila výhled pro letošní rok

Gen Digital hlásí lehce slabší čísla. A snížila výhled pro letošní rok
iStock
 ČTK

Antivirová firma Gen Digital, která vznikla spojením české společností Avast a americké NortonLifeLock, snížila ve třetím fiskálním čtvrtletí končícím v prosinci čistý zisk o 13 procent na 144 milionů dolarů, tedy zhruba 3,3 miliardy korun.

Reklama

Za devět měsíců zisk stoupl o 11 procent na 482 milionů dolarů. Tržby za třetí čtvrtletí vzrostly o dvě procenta na 951 milionů dolarů, což je zhruba 21,78 miliardy korun. Za čtvrté čtvrtletí společnost očekává tržby v rozmezí 960 až 970 milionů dolarů.

„V tomto čtvrtletí jsme dosáhli rekordního počtu přímých zákazníků, a to 38,9 milionu, což dokazuje hodnotu našich kyberbezpečnostních řešení. Díky naší orientaci na zákazníka, inovacím a realizaci plánů čeká Gen zářná budoucnost,“ uvedl generální ředitel společnosti Vincent Pilette.

Třetí čtvrtletí bylo podle něj významné zejména z hlediska inovací, kdy Gen na zahraničních trzích představil nové řešení pro malé podniky Norton Small Business a oznámil předběžný přístup k nástroji Norton Genie, který využívá umělou inteligenci pro detekci podvodů.

Horší výhled

S ohledem na očekávanou mírně slabší poptávku po produktech společnosti management snížil výhled za celý fiskální rok 2024. Očekává tržby v rozmezí 3,805 až 3,815 miliardy dolarů, což je o 20 milionů méně než v předchozí prognóze.

Do portfolia společnosti Gen patří značky Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Firma produkty a služby v kybernetické bezpečnosti, ochrany soukromí a identity poskytuje ve více než 150 zemích. Akcie firmy se rok obchodují ve Spojených státech na technologické burze Nasdaq.

Avast založili v roce 1988 čeští výzkumníci Eduard Kučera a Pavel Baudiš. Firma se stala jedním z průkopníků v oboru počítačového zabezpečení díky bezpečnostním programům pro počítače i mobilní zařízení.

Úspěch byl jen začátek. Jak se o své peníze stará dolarový miliardář Eduard Kučera

Eduard Kučera vybudoval globálně úspěšnou firmu. Stal se dolarovým miliardářem. A spolu s Pavlem Baudišem umožnili zbohatnout celé řadě lidí. Avast je nyní součástí amerického technologického gigantu Gen Digital (dříve Symantec Corporation) a podíl na ekvitě i fungování firmy již není tak velký jako před lety. „Dneska investujeme zejména v USA a většinu majetku máme v dolarech. To je jediná kapitalistická země,“ prohlásil Eduard Kučera v pořadu Jiný peníze věnovaném investicím.

Přečíst článek

Gen Digital zvýšila ve druhém čtvrtletí zisk o 115 procent na 3,4 miliardy korun

Česko-americká spolupráce funguje. Firma Gen Digital zvýšila zisk o 115 procent

Antivirová firma Gen Digital, která vznikla spojením české společností Avast a americké NortonLifeLock, zvýšila ve druhém fiskálním čtvrtletí končícím v září čistý zisk o 115 procent na 149 milionů dolarů, což je asi 3,4 miliardy korun. Celkové tržby se zvýšily o 27 procent na 948 milionů dolarů, tedy v přepočtu 21,6 miliardy korun.

Přečíst článek

Katarína Vlčková

Katarína Vlčková: Chceme dostat Česko mezi světovou špičku v poskytování dětské paliativní péče

Katarína a Ondřej Vlčkovi před dvěma lety šokovali českou filantropickou společnost svým obřím vkladem jedné a půl miliardy korun na dětskou paliativní péči. Ondřej byl šéfem známé české technologické společnosti Avast. Ta se před dvěma lety spojila s americkou společností Norton, byla to fúze za 8,6 miliardy dolarů. Vlčkovým z této fúze připlul významný finanční podíl. Nekoupili si jachtu ani ostrov. Obří částku věnují na pomoc druhým. Celý rozhovor si přečtěte v novém magazínu Newstream CLUB, který najdete na stáncích.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme