Reklama

Fond KKR se přiživí na covidovém trendu. Za skoro 40 miliard koupí výrobce kol Accell

městská cyklistika, jízdní kolo, ilustrační foto
se svolením Accell Group

Nizozemského výrobce jízdních kol Accell Group zřejmě čeká stažení z amsterdamské burzy, kde v posledním covidovém roce, kdy lidé hledali alternativy k veřejné dopravě, slušně zaválel. Přitáhl tím na sebe pozornost amerického investičního fondu KKR, který chce Accell koupit. Nabízí 1,6 miliardy eur (asi 39,2 miliardy korun).

Reklama

Fond KKR v prohlášení uvedl, že za akcie jejich držitelům nabídne prémii 26 procent. Součástí konsorcia KKR je i společnost Teslin, jeden z největších akcionářů Accellu. Transakci podporuje také společnost Hoogh Blarick, která drží ve výrobci kol podíl zhruba 7,5 procenta.

„Konsorcium a skupina Accell se domnívají, že působení skupiny ve stoprocentním vlastnictví bez kotace na burze Euronext Amsterdam je lepší pro udržitelný úspěch jejího podnikání a dlouhodobé vytváření hodnoty,” uvedly společnosti v prohlášení.

Lime, ilustrační foto

Koloběžky Lime vyjíždí vstříc burze, s velkorysou podporou investorů

Zelené elektrokoloběžky Lime už nějaký ten rok sviští ulicemi světových metropolí. Nyní se připravují na zcela jinou jízdu, tu burzovní. Uskutečnit by se měla už v příštím roce. Ještě předtím stihne jejich provozovatel díky velkorysé půjčce od investorů značně posílit flotilu.

Přečíst článek

Výrobci jízdních kol představovali jedno z odvětví, které na začátku pandemie na akciových trzích výrazně posílilo. Vzrostly tak akcie firem Giant, Shimano, stejně jako akcie výrobce stacionárních kol Peloton. V poslední době nicméně akcie těchto firem oslabují, připomíná agentura Bloomberg. Akcie Pelotonu například od konce loňského ledna odepsaly bezmála 83 procent.

Společnost KKR má za sebou řadu investic do spotřebitelského sektoru, například do serveru zprostředkovávajícího prodej vlakových jízdenek Trainline, provozovatele alternativní taxislužby Lyft, platební firmy Gojek či do výrobce stacionárních kol Zwift.

Reklama

Ondřej Krátký, CEO Liftago

Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let

Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?

Přečíst článek

Pod Accell spadají značky Batavus, Ghost-Bikes, Hercules, Koga-Miyata, Sparta, Winora či Raleigh. Vysoká poptávka je zejména po elektrokolech. Nizozemský konkurent VanMoof uvádí na trh nové rychlejší modely, na něž chce nalákat ty, co dojíždí za prací.

Ukončení transakce se očekává kolem přelomu letošního druhého a třetího čtvrtletí.

elektrické terénní kolo

V Česku se loni prodalo 123 tisíc elektrokol. Zájem je hlavně o ta horská

Prodej elektrokol v Česku se loni zvýšil zhruba o 2,5 procenta na 123 tisíc kusů. Jejich tuzemská produkce stoupla o 37,5 procenta na 330 tisíc kol. Zájem roste o e-kola především v segmentu terénních a cestovních kol. Vyplývá to z údajů serveru Bike Europe a největšího tuzemského prodejce eKolo.

Přečíst článek

Reklama

Související

Vakcína proti covidu-19

Vakcínové akcie pod tlakem. Od začátku roku Pfizer a spol. investorům prodělávají

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme