Reklama

V Česku se loni prodalo 123 tisíc elektrokol. Zájem je hlavně o ta horská

elektrické terénní kolo
Pixabay / free licence
 ČTK

Prodej elektrokol v Česku se loni zvýšil zhruba o 2,5 procenta na 123 tisíc kusů. Jejich tuzemská produkce stoupla o 37,5 procenta na 330 tisíc kol. Zájem roste o e-kola především v segmentu terénních a cestovních kol. Vyplývá to z údajů serveru Bike Europe a největšího tuzemského prodejce eKolo.

Na rozdíl od západní Evropy jsou v Česku nejoblíbenější terénní, tedy horská elektrokola. Jakub Dittrich ze společnosti eKolo uvedl, že je to až 62 procent z celkového objemu. Trvající minimální podpora cyklodopravy ve většině měst se podle něj naopak odráží v malém zájmu o městská a skládací elektrokola, zastoupená v prodejích podílem pouze 11,5 procenta.

Alpské sushi

Jak chutná alpské suši? V Rakousku se snoubí sport se špičkovou gastronomií

Rakousko má sice za sebou předvánoční lockdown, nicméně na zimní sezónu se alpští hoteliéři připravili poctivě a s nadějí. První hosté přijeli už na vánoční svátky a dnes hotely tepou v takřka obvyklém rytmu. Do rakouských Alp se jezdí nejen za lyžováním, ale i za špičkovou gastronomií. Výborným příkladem je hotel Theresa v městečku Zell am Ziller, v jehož čele stojí šéfkuchař Stefan Egger. Jeho kuchyně je kreativní, důsledně lokální a v biokvalitě, což bere jako samozřejmost.

Přečíst článek

Průměrná cena elektrokol prodávaných v ČR se loni pohybovala mezi 45 tisíci až 65 tisíci korun.

Vzhledem k růstu cen komponent si v letošním roce zájemci připlatí o několik procent ceny navíc, uvedl Jakub Dittrich ze společnosti eKolo.

Největšími českými značkami co do počtu prodaných kol jsou Crussis Electrobikes a řetězec Mountfield se značkou MTF. Dalšími úspěšnými značkami na trhu jsou Leader Fox, Apache, Rock Machine, Superior, Lectron, Lovelec, Pells, Agogs nebo 4ever.

Výroba kol se vrátila do EU

Zejména kvůli zavedení ochranných antidumpingových opatření ze strany EU ve výši až 79 procent se kompletace elektrokol v posledních letech přesunula z pevninské Číny do Evropy, a to především do zemí s nižšími náklady na pracovní sílu, včetně České republiky. Poptávka po elektrokolech v celé EU byla v loňském roce více než 4,5 milionu kusů, z toho sedm procent pocházelo z Česka.

Reklama

Antonio Pasquale, Mattoni

Ano, budeme muset zdražit. Všichni musí zdražovat, říká šéf Mattoni Alessandro Pasquale

„To se tak ráno probudíte a zjistíte, že nemáte třetinu byznysu,“ reaguje šéf Mattoni 1873 Alessandro Pasquale na otázky o pandemii. Lídr trhu s minerálními vodami a dalším nealkem si poradil, díky čemuž má i v pandemické době skvělé výsledky. A dokonce i rozšířil své aktivity v Rakousku a na Slovensku.

Přečíst článek

Mezi největší výrobce a exportéry elektrokol patří společnosti BPS bike, Bike Fun, Bohemia Bike, 4ever, Totem Bike a také pouze exportně zaměřená německá značka Hermann Hartje a od letošního února i německý Cube s provozem u západočeského Chebu. Dominantním pohonem většiny elektrokol je motor značky Bafang, následovaný značkou Bosch a Shimano.

Nárůst využívání elektrokol především pro cykloturistiku reflektuje i zájem majitelů o maximální dojezd a také možnost jejich dobíjení během dne. Většina nových bicyklů na trhu disponuje baterií s kapacitou vyšší než 600 watthodin (Wh) a vzrůstá zájem o dostupnost nabíjecí infrastruktury. Start-up Powerbox ohlásil v prosinci 2021 dokončení 320 nabíjecích stanic pro elektrokola v klíčových turistických oblastech Česka.

Tomáš Kopečný šéf reklamní agentury S5IVE a značky Engelmüller

Dobříš má na to stát se rukavicovým centrem Evropy, říká tvůrce luxusních rukavic Engelmüller

Tomáš Kopečný se věnuje reklamní branži. V roce 2015 si ale začal plnit sen a vzkřísil tradiční značku řidičských rukavic Engelmüller. A s luxusními rukavicemi se mu povedlo prorazit do celého světa. „Ano, i v Česku lze vytvářet high-endový luxus. Na prodej značky v tuto chvíli nemyslíme. Na to bude čas tak za dva tři roky,“ prozrazuje Kopečný v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

fronty před Pražskou plynárenskou

Vláda kvůli rostoucím cenám energií pomůže domácnostem. Příčina se ale neřeší

Příspěvek na bydlení se zvýší, stejně jako se zavede mimořádná okamžitá pomoc. Vláda těmito kroky reaguje na rostoucí ceny energií, které některé domácnosti mohly dostat do finančních těžkosti. 

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Doporučujeme